شهرکرد؛

آغاز رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی

رأی گیری از شرکت کنندگان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رأی گیری از شرکت کنندگان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

این رأِی گیری بر اساس قانون از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ امروز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به مدت ۱۰ ساعت انجام می‌گیرد و در صورت حضور رأی دهندگان در شعب محل اخذ رأی، تا ساعت ۲۴ نیز می‌تواند از سوی ستاد انتخابات کشور و استان تمدید شود.

پس از مشخص شدن نتیجه آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هر شعبه، آرای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و اولین انتخابات میان دوره دهم مجلس شورای اسلامی (در برخی حوزه‌های انتخابیه کشور) شمارش می‌گردد.

۹۱۷ شعبه اخذ رأی شامل ۳۳۶ شعبه شهری و ۵۸۱ شعبه روستایی برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی در چهارمحال و بختیاری فراهم شده که ۷۵۱ شعبه آن ثابت و ۱۶۶ شعبه سیار است.

همچنین امروز ۱۷ هزار و ۹۵۵ رأی اولی در این استان، شرکت در انتخابات را تجربه می‌کنند.

مطابق قانون، متولدین ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ و قبل از آن یعنی افراد دارای سن ۱۸ سال کامل می‌توانند در این انتخابات شرکت نمایند.

۲۲ هزار نفر عوامل هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی هم در برگزاری انتخابات امروز در استان همکاری و فعالیت دارند.

۴۰ شهر و ۵۸۰ روستای چهارمحال و بختیاری شرایط برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی را دارد که انتخابات در شهرهای شهرکرد و بروجن به صورت تمام الکترونیک برگزار ‌می‌شود.

گفتنی است: سید مصطفی آقا میرسلیم، حسن روحانی، سید ابراهیم رئیس الساداتی (رئیسی) و سید مصطفی هاشمی‌طبا، چهار نامزد نهایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

همچنین در استان چهارمحال و بختیاری ۴ هزار و ۴۷۵ داوطلب برای تصاحب ۲ هزار و ۸۴ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا رقابت می‌کنند.

استان چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۱۱۱ نفر جمعیت در قالب ۲۷۰ هزار و ۲۶۹ خانوار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار