در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

توصیه‌های سلامتی برای افرادی که هنوز رای نداده‌اند

یک متخصص داخلی گفت: برای آنکه در صف های طویل رای گیری در این هوای گرم با مشکلات جسمانی روبرو نشوید حداقل یک قمقمه یا شیشه آب خنک همراه داشته باشید.

توصیه‌های سلامتی برای افرادی که هنوز رای نداده‌اند
فرزانه نجفی متخصص داخلی و فوق‌تخصص نفرولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به معطل ماندن افراد به ویژه سالمندان در صف‌های طولانی رأی‌گیری اظهار داشت: افرادی که برای رأی‌گیری شرکت می‌کنند تا حد ممکن باید در زمان انتظار در یک محلی خنک بایستند و در صورت نبود چنین فضایی حداقل به مدت طولانی در یک محیط گرم و در زیر نور مستقیم تابش آفتاب قرار نگیرند.

وی عنوان کرد: افرادی که سابقه بیماری کلیوی دارند نباید در اوج گرما در صف‌های رأی‌گیری در مکان گرم بایستند زیرا این کار باعث شده آب بدنشان تبخیر و عارضه‌ سنگ کلیه در آنها به وجود آید.

نجفی عنوان کرد: افراد مسن باید سعی کنند زمان انتظار برای رأی‌گیری در محلی مسقف بایستند تا گرما آنها را اذیت نکند و آب بدنشان کم نشود همچنین کلاه و عینک آفتابی یا حتی چتر هم می تواند کمک کننده باشد.

وی تأکید کرد: بهتر است مردم  زمان رأی‌گیری در صف‌های شلوغ حوزه‌های انتخاباتی همراه خود مایعات و میوه‌ برای جبران کمبود آب بدنشان به همراه داشته باشند تا کلیه‌ آنها دچار مشکل نشود.

نجفی عنوان کرد: سالمندان نباید مدت زمان زیادی در صف‌های رأی به دلیل شرایط جسمی بمانند زیرا آنهااز  استعداد بیشتری در زمینه شیوع بیماری های مختلف از جمله کم‌آبی و مشکلات کلیوی برخوردار هستند.

وی گفت: سالمندان در صورت ایستادن طولانی مدت در صف‌های رأی ممکن است آب بدنشان بیشتر از افراد عادی بخاطر شرایط جسمی‌شان تبخیر شود و توصیه می شود جوانان مراقب پیرمردها و پیرزن ها باشند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار