واشنگتن پست در گزارشی نوشت:

مایک پنس با دفاع از ترامپ خود را به خطر انداخته است

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت مایک پنس با دفاع از دولت ترامپ، در حال از دست دادن اعتبار خود است.

مایک پنس با دفاع از ترامپ خود را به خطر انداخته است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست؛ تلاش های مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا برای دفاع از عملکرد دولت، اعتبار وی را به شدت به خطر انداخته است.

پایگاه اینترنتی این روزنامه در مطلبی به قلم آرون بلیک نوشت: عده ای گمان می کنند دیر یا زود مایک پنس، معاون رئیس جمهور، رئیس جمهور می شود. از نظر برخی دموکرات ها، برکنار شدن یا تحت تعقیب قرار گرفتن، آخر کار رئیس جمهور است؛ اما برخی جمهوری خواهان رویای داشتن رئیس جمهوری جدی تر با اشتباهات کمتری را در سر می پرورانند که بتواند در عمل دستور کار محافظه کارانه را اجرا کند.

اما بنا بر مطالبی که «اِبی فلیپ» (نویسنده) از هفته گذشته در واشنگتن پست، انتشار آن را آغاز کرده است،  پنس نیز از نقاط ضعف ترامپ و گفتن مسائل نادرست درباره آنها ایمن نیست و اکنون دوبار در هفته گذشته، دفاعش از کاخ سفید، اعتبار وی را زیر سوال برده است.

در زیر سه مثال بزرگ است که نشان می دهد پنس چیزهایی گفته است که در بهترین حالت افراد را دچار سوء تفاهم می کند و در بدترین حالت کاملا نادرست هستند. با جدیدترین این گفته ها شروع می کنیم:

1- وضعیت مایکل فلین به عنوان عامل خارجی ترکیه:
در اوایل مارس گزارش شد که مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به عنوان عامل خارجی ترکیه بوده است اما پنس در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت برای اولین بار است که این موضوع را می شنود.

2. توضیحاتش درباره برکناری جیمز کومی:
 در حالی که از اقدام دونالد ترامپ برای برکناری جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی دفاع می کرد، پنس تاکید کرد رئیس جمهور بر مبنای توصیه های وزارت دادگستری عمل کرده است و گفت این تصمیم به تحقیقات اف بی آی درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارتباطی ندارد.

3. صحبت های فلین درباره تحریم ها با روسیه در پانزدهم ژانویه:
توضیح برای علت استعفای اجباری فلین در فوریه این بود که وی به پنس درباره ارتباطاتش دروغ گفته بود. پنس در برنامه «فیس دِ نیشن» شبکه ان بی اس اطمینان داد که فلین در مذاکره با سفیر روسیه در آمریکا درباره تحریم های آمریکا توضیح نداده بود.

در همه این مثال ها، پنس چیزهایی گفته است تا از عملکرد دولت دفاع کند که بسیار مشکوک به نظر می رسد. اما به نظر می رسد این اقدامات آینده سیاسی پنس را به خطر می اندازد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار