همزمان با ۲۹ شعبان، طرح قرآنی «ربیع القرآن» در استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛ هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: طرح ربیع القرآن در آستانه ماه مبارک رمضان با هدف احیای سنت توجه ویژه به قرآن شناسی در ماه مبارک رمضان و ترغیب متولیان مسجدی به فراهم کردن زمینه اجرای برنامه های قرآنی، اجرایی می شود.

وی افزود: ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد، مردم، متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی قرآنی و اجرایی استان، ارتقای معارف قرآنی، ارائه الگوی برنامه قرآنی برای مساجد و ترویج و توسعه فرهنگ فعالیت های قرآنی و استفاده از ظرفیت های استانی برای اجرای برنامه مشترک قرآنی و شناسایی و تکریم فعالان قرآنی را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

شیرازیان زمان اجرای این طرح را یک روزه و همزمان با بیست و نهم شعبان (شب اول ماه مبارک رمضان) و در مساجد شهری و روستایی اعلام کرد و افزود: این برنامه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: این برنامه، شامل سخنرانی با موضوع تبیین اهمیت شناخت قرآن و جایگاه مساجد، جزء خوانی قرآن، تکریم نخبگان و فعالان قرآنی، تشویق و معرفی روزه اولی ها، مسابقه قرآنی و سفره کریمانه است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.