ساری،

اجرای طرح الگویی ترویجی کودهای هیومیک در شالیزارهای فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: 4 مزرعه پایلوت الگویی ترویجی با کاربرد کودهای هیومیک در شالیزارهای این شهرستان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا ضیایی با اشاره به اینکه افزایش بهره وری با روش های مختلف امکان پذیر می شود که ساده ترین راه آن استفاده بهینه از کود در خاک است، افزود: مصرف بهینه کود به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده، نقش کلیدی در افزایش عملکرد برنج ایفا می کند.

وی گفت: برای بهبود تغذیه گیاهی برنج، چهار مزرعه پایلوت الگویی ترویجی با کاربرد کودهای هیومیک در شالیزارهای شهرستان فریدونکنار اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج در ارتقاء درآمد روستاییان، افزود: آموزش کشاورزان و استفاده از دانش نوین و اصلاح روش ها و فنون کشاورزی موجب افزایش بهره وری و ارتقاء درآمد این قشر و بهبود سطح زندگی و ارتقاء استاندارد زندگی روستاییان می شود.

ضیایی گفت: برنج و تولید محصول سالم در روستاهای نوایی محله، کاردگرمحله، کوچک بیشه محله و حوزه شهری برگزار و 88 نفر آموزش دیدند.

وی افزود:51 کارگاه آموزشی با موضوع تغذیه گیاهی، بهزراعی برنج و مبارزه با آفات و بیماری های برنج در روستاهای این شهرستان برگزار و 530 نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: 2 مورد سایت الگویی برنج و یک مورد پروژه مدرسه در مزرعه نیز در روستاهای جزین، کوچک بیشه محله و مهلبان این شهرستان در حال اجرا است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار