ایجاد تشکیلات منسجم برای فعالیت تبلیغی ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مدیران و مسئولان در کنار علما باید اهتمام خود را بر تبلیغ دین در امورات فرهنگی معطوف کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ و وقف که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: سه چیز است که انسان پس از مرگ نیز از اثرات آن بهره‌مند می‌شود که علم، اولاد صالح و صدقه جاریه از جمله آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه علما طلایه داران تلبغ دین هستند افزود: علما باید با عزم و اراده جدی در صحنه حاضر شده و به تبلیغ احکام دین بپردازند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران امکانات و شرایط برای تبلیغ دین فراهم است، با سستی و بی‌توجهی به موضوع تبلیغ نمی‌توانیم در محضر امام زمان (عج) پاسخگو باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود:تأکید بر لزوم ساماندهی مبلغان دینی، ایجاد تشکیلات منسجم برای کار تبلیغی ضروری است که این امر تلاش مجدانه مسئولان، روحانیان و طلاب را می‌طلبد.

وی بیان کرد:علما و روحانیان همیشه باید آماده مبارزه باشند چرا که همواره در مقابل علما، تکفیر بوده است.


امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد:باید نیازهای جامعه را در نظر گرفته و بر اساس نیازسنجی‌ها کار تبلیغی خود را پیش ببریم.

وی ادامه داد:باید عزم خود را جزم کنیم و همت خود را افزایش دهیم تا بتوانیم دین را حفظ کنیم در غیر این صورت دین از جامعه حذف می‌شود و تصور کنیم اگر پیامبر بود چگونه جامعه تبلیغی را اداره می‌کرد و با یک تشکیلات عظیم و با فعالیت گسترده می‌توانیم تبلیغ دین را جدی پیش ببریم و مدیران و مسئولان ما باید دست به دست هم دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی اضافه کرد:علما نباید از امکان تغییر ناامید شوند، علما و روحانیان باید فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان را مغتنم شمرده و بر اساس نیازهای روز جامعه به تبیین احکام دین مبین اسلام بپردازند.

همایش طلایه داران تبلیغ و وقف با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از ائمه جمعه و جماعات و روحانیان مستقر استان آذربایجان غربی در حسینیه مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.