سازمان ملل آزادی متقاضیان پناهندگی در لیبی را خواستار شد

کمیسر عالی آوارگان ملل متحد آزادی آوارگان و متقاضیان پناهندگی در لیبی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای در ژنو اعلام کرد آزادی بیش از هشتصد آواره و متقاضی پناهندگی را در هجده ماه اخیر به دست آورده است.

فیلیپو گراندی رئیس کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد که به لیبی سفر کرده است روز یکشنبه در طرابلس آزادی همه متقاضیان پناهندگی و آوارگانی را که در زندانها، بازداشتگاهها و مراکز نگهداری آوارگان در این کشور هستند، خواستار شد.

کیمسر عالی آوارگان ملل متحد در پایان بازدید خود از یک مرکز نگهداری آوارگان در پایتخت لیبی اعلام کرد: من امیدوار هستم که متقاضیان پناهندگی و آوارگان هر چه زودتر از مراکز نگهداری و بازداشتگاهها آزاد شوند.

این مسئول سازمان ملل متحد افزود نگرانی مقامات لیبی را در زمینه امنیتی درک می کند اما لازم است که آنها برای مسئله آوارگانی که از کشورهای درگیر مناقشه مثل سوریه و سومالی به لیبی می آیند، راهکارهای دیگری پیدا کنند.

با توجه به هرج و مرج و ناآرامی هایی که در لیبی وجود دارد هزاران مهاجر تلاش می کنند از طریق این کشور با عبور از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند این در حالی است که هر ماه تعدادی از آنها در این سفر پرمخاطره جان خود را از دست می دهند.
 
در این میان هزاران آواره که در مسیر پرمخاطره خود برای رفتن به اروپا در دریای مدیترانه رهگیری یا نجات داده شده اند، در حدود چهل مرکز نگهداری در خاک لیبی در شرایط اسفناکی به سر می برند.

کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای در ژنو اعلام کرد آزادی بیش از هشتصد آواره و متقاضی پناهندگی را در هجده ماه اخیر به دست آورده است.

فیلیپو گراندی روز یکشنبه اعلام کرد از شرایط دشوار و اسفناکی که آوارگان و متقاضیان پناهندگی در لیبی با آن روبرو هستند، به شدت متاثر شده است. وی افزود زنان، مردان و کودکانی که در مسیر مهاجرت اجباری خود دردها و رنجهای زیادی متحمل شده اند نباید با چنین مشکلاتی روبرو شوند.

طبق اعلام مقامات لیبی، بین هفت تا هشت هزار مهاجر غیرقانونی که عمدتا از اتباع کشورهای زیرصحرای آفریقا هستند در حال حاضر در بازداشتگاهها و مراکز نگهداری آوارگان در لیبی نگهداری می شوند.
 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار