همدان؛

وجود 700 مدرسه مروج سلامت در استان

كارشناس مسؤول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتي همدان از فعاليت 700 مدرسه مروج سلامت در اين استان خبر داد.

وجود 700 مدرسه مروج سلامت در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابوالقاسم میرزائی اظهار داشت: سال گذشته 600 مدرسه مروج سلامت در استان وجود داشت که امسال 100 مدرسه نیز به تعداد آنها اضافه شده است.

وی با بیان اینکه این مدارس در دو مرحله ممیزی می‌شوند، گفت: ممیزی نخست این مدارس اکثراً انجام شده و اکنون در حال انجام ممیزی دوم هستند، بعد از انجام این کار نواقص موجود در مدارس شناسایی و آنچه که مربوط به مدیر مدرسه باشد ابلاغ می‌شود.

کارشناس مسؤول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی همدان با اشاره به اینکه نواقص موجود در برش شهرستانی یا استانی رفع می‌شود، افزود: معمولاً این اقدامات هر ساله صورت می‌گیرد و بر حسب نمرات به مدیر مدرسه نمره آن مدرسه ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه  اکثراً اولویت به انجام برنامه‌های بهداشتی در مدارس مروج سلامت است، خاطرنشان کرد: برنامه وارینش فلورایدتراپی در تمام مدارس اجرایی می‌شود و تنها مختص مدارس مروج سلامت نیست.

میرزائی با بیان اینکه مرحله دوم عمل وارنیش فلورایدتراپی از مهرماه امسال آغاز می‌شود، افزود: سال گذشته  وارنیش فلورایدتراپی در مقطع اول ابتدایی  در طول تابستان انجام شد اما امسال امیدوارم از ابتدای مهر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته عمل وارنیش فلورایدتراپی به طور کامل انجام شد، اظهار داشت: مراقبان بهداشتی در مدارس کمک کننده هستند و رابط بهداشتی بین مدارس و مراکز بهداشتی به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.