عبدالله عبدالله با سفیر غیر مقیم کویت دیدار کرد

سفیر غیر مقیم کویت در افغانستان گفت: کشورش آماده است با استفاده از صندوق توسعه کویت در افغانستان سرمایه گذاری نماید.

عبدالله عبدالله با احمد خالد الجیران، سفیر غیر مقیم کشور کویت دیدار نمود.به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دفتر ریاست اجرایی افغانستان در این نشست  احمد خالد الجیران سفیر غیرمقیم کویت سلام‌ امیر و صدراعظم کویت را به وی اظهار کرد و با دوستانه خواندن روابط سیاسی میان دو کشور خواهان توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور گردید.

الجیران گفت: کشورش به روابط با افغانستان اهمیت ویژه قائل بوده و آماده است با استفاده از صندوق توسعه کویت در افغانستان سرمایه گذاری نماید.

الجیران میزان داد و ستد تجارتی و اقتصادی میان دو کشور را قناعت بخش ندانست و خواهان افزایش این مبادلات گردید.

 الجیران همچنان بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و پیشنهاد نمود تا نمایشگاه صنایع افغانستان به همکاری اتاق‌های تجارت دو کشور به مدت یک هفته در کویت برگزاری گردد.

سفیر کویت خواهان از سرگیری سفرهای رسمی مقامات دو کشور٬٬ فعال شدن کمیته مشترک کاری و نهایی سازی توافقنامه‌های میان دو کشور گردید.

در ادامه سفیر کویت از آمادگی «صندوق حیاه کریمه» کویت برای کمک به افغانستان و بازشدن نهاد خیریه کویت در افغانستان خبرداد.

رئیس اجرائیه اظهار  در این ملاقات بر رُشد و توسعه این روابط دو کشور ٬ به ویژه در بخش اقتصادی٬ تاکید نمود و با پذیرفتن پیشنهادات سفیرکویت خواهان سرمایه گذاری و حضور بیش‌تر صندوق توسعه کویت٬ تاجران و سرمایه‌گذاران کویتی در افغانستان شد.

عبدالله به وزارت‌های مالیه و خارجه هدایت داد تا در تسهیل این امر به همکاری اتاق‌های تجارت اقدام نمایند و زمینه فعال شدن کمیته مشترک٬‌ نهایی شدن توافقنامه‌های همکاری٬‌ استفاده بهینه از صندوق توسعه و «صندوق حیاه کریمه» کویت را فراهم نمایند.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.