رستگار مطرح کرد؛

10 هزار کودک یتیم در 20 استان کشور حامی ندارند

مدیر کل امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر 10 هزار کودک یتیم در 20 استان کشور فاقد حامی هستند.

10 هزار کودک یتیم فاقد حامی در 20 استان کشوربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالقاسم رستگار مدیر کل امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در نظر داریم تا برای کمک هایی که بیشتر جنبه عمومی دارند مانند صدقات و غیره ابتدا نیازسنجی کنیم و سپس طبق این نیازها کمک ها جهت امر ازدواج، ایتام، اشتغال، مسکن، درمان میان مددجویان و نیازمندان توزیع شود.

رستگار تصریح کرد: سال گذشته 292 میلیارد تومان از طریق پرداخت صدقات درآمدزایی شده که 7 درصد آن از روش‌های نوین الکترونیکی و اینترنتی بوده و تا پایان برنامه ششم باید 80 درصد کمک‌‌ها از این طریق به دست آیند.

مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، افزود: سرانه صدقه‌‌ای که هر نفر پرداخت می‌کند 103 ریال است که در ماه به 300 تومان و در سال به 3 هزار و 700 تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه نیازسنجی در مورد مسکن، معیشت، تأمین تجهیزیه، درمان و آموزش مددجویان اجرا و برای رسیدگی به آنان ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: روزانه باید 4 میلیارد تومان درآمد کسب شود تا بخشی از نیازها را بتوان رفع کرد و این درآمد باید به رقم یک هزار و 730 میلیارد تومان برسد در حالی که اعتبارات موجود فقط 25 درصد نیازها را رفع می‌کند و در تلاش هستیم این میزان بیشتر شود.

رستگار با اشاره به اینکه در سال گذشته 404 میلیارد تومان کمک به ایتام توسط حامیان صورت گرفته است، اضافه کرد: تعداد 281 هزار کودک یتیم در طرح محسنین دارای حامی هستند و در بخشی از استان‌های محروم‌ مانند سیستان و بلوچستان حامی یتیم وجود ندارد، همچنین 10 هزار یتیم در 20 استان کشور فاقد حامی هستند.

مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تأکید بر اینکه متوسط جذب حامی در هر ماه 10 هزار نفر است، افزود: در پای سفره‌های افطار، افطاری به نیازمندان، طرح شوق دیدار ایتام با حامیان، دعوت از حامیان، جمع‌آوری فطریه و کفاره، آزادی زندانیان نیازمند و حامی‌یابی از جمله برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان است.

وی بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود در استان‌های بزرگ مانند تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان جشن رمضان در 30 شب برگزار شود تا حامیان بیشتری جذب شوند اما در استان‌های نیمه برخوردار از 17:00 تا 19:00 بعدازظهر جشن رمضان برپا خواهد شد که حامیان از نظر کمک‌ها و نوع حمایتی که از ایتام دارند به سه دسته حامیان طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم می‌شوند.

رستگار ادامه داد: دومین جشن ملی والی مهر در تجلیل از حامیان و خیران در ماه رمضان برپا می‌شود همچنین در دو مکان باغ موزه قصر و برج میلاد تهران جشن رمضان برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود افراد خیر در استان‌های کمتر برخوردار و فاقد حامی به شهرهای بزرگ برای ثبت‌نام در طرح اکرام و محسنین مراجعه کنند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
چند میلیون خونواده هم بچه ندارن .
آخرین اخبار