ساری؛

اجرای طرح جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در مازندران

دومین طرح جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در مازندران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس زارع معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اجرای دومین جام باشگاه های کتاب خوانی ویژه گروه‌های سنی ۷ تا 14سال به بالا در ساری، بابل و بهشهر خبرداد و گفت: کارگاه آموزشی این طرح ۳و۴ خرداد درساری برگزار می شود.

وی افزود: طرح جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، اداره کل کتابخانه ها و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در استان اجرا می شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارتقای سطح مطالعه در جامعه، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی را اهداف اجرای این طرح برشمرد.

عباس زارع گفت : مربیان برای برگزاری کارگاه های آموزشی از میان نویسندگان و کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان انتخاب می شوند.

وی افزود: این مربیان می توانند توسط کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان، کتابخانه های عمومی، اداره آموزش و پرورش، پایگاه های مقاومت بسیج و جمع های خانوادگی جهت انسجام دهی فعالیت ها، شناسایی و معرفی شوند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی این طرح در روزهای سوم و چهارم خرداد ماه جاری از ساعت ٩ صبح تا ١٨ عصر در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و گفت: مربیان کارگاه ها پس از دریافت مجوز از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها بایستی با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.bookpromotion.ir اقدام به ثبت نام و عضو گیری در خصوص تشکیل گروه ها و حلقه های کتاب خوانی کنید.

عباس زارع افزود:اعضاء باشگاه برای رقابت در کتابخوانی بر اساس فهرست کتاب و منابع در نظر گرفته شده، نسبت به خرید کتابها با ٥٠ درصد تخیف به کتابفروشی ها اقدام نموده و با مطالعه، ارزیابی، چرخش کتاب در میان همسالان، برقراری ارتباط مستقیم با نویسنده و تهیه فیلم با موضوع معرفی کتاب، درمراحل رقابت شهرستانی و کشوری شرکت و برترین های این کار فرهنگی انتخاب و تقدیر می شوند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.