در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد:

بهبود فضای کسب و کار مهمترین خواست بخش خصوصی از دولت

آرگون با بیان اینکه اخذ مالیات در شرایط رکود موجب نارضایتی تولیدکنندگان شده گفت: نوسانات نرخ ارز و همچنین فضای نه چندان مطلوب کسب و کار از مهمترین موانع تولید در کشور است.

عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص خواسته‌های بخش خصوصی از دولت دوازدهم عنوان کرد:، یکی از مشکلات اساسی تولید کنندگان و صادر کنندگان داخلی نوسانات نرخ ارز در سال‌های اخیر بوده که این امر مانع تولید و صادرکردن محصولات شده است.
 
وی تصریح کرد: هرچقدر نرخ ارز متناسب با تورم تعدیل شود صادرات کالا و رقابت در بازارهای جهانی با سهولت مواجه خواهد شد، اما در شرایط کنونی اقتصاد کشور، این امر با مشکل روبروست و یکی از موانع جدی رشد صادرات بویژه صادرات غیرنفتی نوسانات نرخ ارز است و تک نرخی کردن ارز هم با مشکلاتی همراه بوده که دولت باید در این خصوص اقدام جدی و عملی انجام دهد.
 
عضو اتاق بازرگانی با اشاره به لزوم شاخص بهبود فضای کسب و کار که کشور ما در حال حاضر رتبه مناسبی در جهان ندارد، اظهار داشت: با تلاش هایی که در دولت صورت گرفت و یکپارچه سازی سیستم استعلامات و اطلاعات اقتصادی و اداری فضای کسب و کار در کشور بهبود یافته، اما همچنان یکی از مشکلات تولید در اقتصاد کشور فضای کسب وکار است که یکی از خواسته‌های جدی بخش خصوصی از دولت، بهتر کردن این فضا است.
 
آرگون ضمن بیان اینکه اغلب تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از نحوه اخذ مالیات ناراضی هستند، عنوان کرد: در سالهای اخیر رکود بر اقتصاد کشور حاکم بوده، اما با این وجود فعالان اقتصادی می‌بایست مالیات خود را پرداخت می‌کردند که این امر به تولیدکنندگان فشار مضاعفی را وارد می‌کرد.
 
وی در پایان تاکید کرد: حضور بخش خصوصی در اقتصاد یکی از الزامات امروز کشور است، اما با وجود مشکلات فعلی فعالان غیر دولتی انگیزه کمتری برای تولید دارند که رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان از مقولاتی است که دولت باید در اولویت خود قرار دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار