رشت؛

شناسایی 2 هزار بیمار مبتلا به التهاب روده

2 هزار بیمار مبتلا به التهاب روده در گیلان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛رییس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت گوارش برگزار شد با ابراز نگرانی از شیوع بیماری التهاب روده در گیلان گفت:متاسفانه حدود ۴۰ درصد از کسانی که به این مرکز مراجعه می کنند مبتلا به بیماری التهاب روده هستند.
 
دکتر فریبرز منصور قناعی با بیان اینکه دلیل بروز التهاب روده نامشخص است افزود:علائم این بیماری اسهال ، تب و کاهش وزن است که باید جدی گرفته شود.
 
وی با اشاره به اینکه سن شیوع بیماری التهاب روده بین ۱۵ تا ۳۵ سال و قابل کنترل است  گفت:دوره درمان این بیماری طولانی است و بیمار باید تا آخر عمر تحت مراقبت و درمان باشد.
 
رییس مرکز تحقیقات  کبد و گوارش گیلان همچنین از شیوع بیماری های مزمن غیر واگیر در گیلان هم ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به بیماری پر فشاری خون دیابت ، چربی خون و بیماریهای قلبی - عروقی در گیلان بسیار بالاست و این استان در ردیف استان های اول در ایران است.
 
دکتر فریبرز منصور قناعی همچنین از فعالیت مرکز ‌کنترل بیماری های غیر واگیر در بخش تولمات صومعه سرا هم خبر داد و گفت : این مرکز از یک سال و نیم پیش با بررسی شیوع بیماری های مزمن غیر واگیر راه اندازی شده و در اصل مدل مینیاتوری جمعیت  گیلان است.
 
وی تصریح کرد:در این مرکز همه شهروندان بخش تولمات به صورت دوره ای و دقیق معاینه می شوند  و نتایج بررسی ها در برنامه ریزی و تصمیم گیری های  پزشکی استان مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.