اصفهان؛

آغاز برداشت محصول جو از مزارع بادرود

مسئول اداره تولیدات گیاهی و دامی مدیریت جهاد کشاورزی نطنز گفت: کار برداشت محصول جو در سطح ۹۰۰ هکتار از مزارع بادرود آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهروز کیانوش در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کار برداشت محصول جو در سطح ۹۰۰ هکتار از مزارع بادرود آغاز شده و تا یک هفته دیگر ادامه دارد.

کیانوش افزود: از ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت، ۸۵۰ هکتار آن متعلق به بخش بادرود است و پیش بینی می شود از هر هکتار چهار تن محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه عمده محصولات کشت‌ شده رقم یوسف، و ریحان۰۳، است، گفت: بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ تن محصول جو در سطح مزارع برداشت می شود و مقدار قابل توجهی از آن توسط کشاورزان و دامدارن شهرستان خریداری و مصرف می شود.

مسئول اداره تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی نطنز بیان کرد: هزینه متوسط هر هکتار محصول جو جهت برداشت با کمباین های مختلف در عمده مالک به میزان ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و این قیمت در خرده مالک ها و توافق بین کشاورز و صاحب کمباین تا ۵ میلیون ریال متغیر است.

وی با بیان این که قیمت خرید تضمینی جو توسط دولت در صورتی‌ که محصول برداشت‌ شده دارای استانداردهای لازم از جمله رطوبت ۱۲ و نهایت ۱۴ درصد باشد، ۱۰ هزار و ۳۰۰ ریال است، افزود: شرکت تعاونی روستایی وحدت خالدآباد به عنوان مباشر خرید فعالیت خواهد کرد و امسال برای دومین بار این محصول وارد کالای بورس تهران می شود.

سال گذشته محصول جو در منطقه بادرود  در سطح یک‌ هزار و ۹۰۰ هکتار کشت شده بود ولی امسال به خاطر خشکسالی و کمبود منابع آبیس و افت سطح منابع زیر زمینی سطح زیر کشت تا ۸۵۰ هکتار کاهش پیدا کرده است.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.