اردبیل؛

آغاز برداشت محصولات سر درختی از باغات کشت و صنعت مغان

مدیر مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از آغاز برداشت محصولات سر درختی در ۲ هزار و 500 هکتار از باغات این مجتمع خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدیر پسندی از آغاز برداشت محصولات سر درختی در ۲ هزار و 500 هکتار از باغات این مجتمع خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 12 هزار تن انواع میوه از این باغات برداشت شود که نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه با تلاش و همت کارکنان و کارگران زحمتکش این باغات عملیات برداشت میوه به خوبی در حال انجام است افزود: کار برداشت میوه در کشت و صنعت مغان، از اردیبهشت ماه با ارقام زودرس گوجه سبز درختی و گیلاس آغاز می شود و تا پایان مهر ماه با ارقام دیررس، سیب، هلو، شلیل، زیتون کنسروی و روغنی به پایان می رسد.

آغاز برداشت محصولات سر درختی از باغات کشت و صنعت مغان

مدیر مجتمع باغات میوه کشت و صنعت مغان با بیان اینکه فصل برداشت و جمع آوری میوه فرصت شغلی را نیز برای جوانان جویای کار منطقه فراهم می کند افزود:به طور متوسط روزانه بیش ازهزار نفر از جوانان و خانواده های جویای کار منطقه در مرحله داشت و برداشت در این مجتمع فعالیت می کنند.

آغاز برداشت محصولات سر درختی از باغات کشت و صنعت مغان 

وی بابیان اینکه میوه های تولیدی این شرکت به داخل و خارج از کشور نیز صادرات می شود گفت: امسال به لحاظ انجام به موقع عملیات باغداری و اعمال فنون و تکنیک های باغبانی مجتمع که شامل 11نوع در 136 رقم می باشد از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار می باشد.

آغاز برداشت محصولات سر درختی از باغات کشت و صنعت مغان 

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در شهرستان پارس آباد با داشتن اراضی وسیع‌ کشاورزی، 2 هزار و 60۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار