اردبیل؛

استان اردبیل در بحث بیمه دام عشایر رتبه اول کشور را دارد

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: استان اردبیل در بحث بیمه دام عشایر رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند در جلسه بررسی مسائل ومشکلات عشایر شهرستان نیر با اشاره به سیمای عشایر استان اردبیل گفت: استان اردبیل از دو ایل بزرگ شاهسون و قره داغ تشکیل شده با جمعیت 15هزارو 192خانوار با جمعیت 80هزار نفر در 572قشلاق و 7 زیست بو، 51 سامانه و 45طایفه و یک هزارو 527 اوبه مشغول به زندگی و فعالیت هستند.

وی افزود: عشایر استان اردبیل بادارا بودن یک و نیم میلیون واحد دامی 159هزارو 363تن تولیدات را به ارزش 230میلیارد تومان تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل به رتبه عشایر استان از تولیدات دام در سطح جامعه عشایری کشور اشاره کرد و گفت: رتبه عشایر استان از تولیدات دام در سطح کشور در بخش دامی رتبه 5 ، در مرتع رتبه 4 ، در تولید فرآورده های لبنی رتبه 3 ، در جمعیت انسانی رتبه 8، در بخش خانوار رتبه 3 و بخش ایلی رتبه 3 کشوری را دارا می باشد.

هنرمند به راه های موجود عشایر استان هم اشاره کرد و افزود: درکل استان اردبیل یک هزارو800کیلومتر راه عشایری وجود دارد که از این مقدار 220کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان نیر می باشد و بزودی عملیات بازگشایی، تسدیع و بهسازی این راه ها آغاز خواهد شد.

وی از آغاز کوچ عشایر از امروز هم خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار