اصفهان؛

پیشرفت 74 درصدی برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از رشد 74 درصدی برنامه جامع کنترل کیفی هوای کلانشهر اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید ظهرابی در اولین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان افزود: بطور میانگین میزان پیشرفت این برنامه در اصفهان در برخی محورها تا 96 درصد عملیاتی شده است.
 
وی با ارائه گزارشی از دستاوردهای اجرای این برنامه که با مشارکت بین بخشی و تحت نظارت استانداری با مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام یافته است افزود: مهار گرد و غبار، شناسایی منابع تولید ذرات معلق، برنامه ریزی برای حذف عوامل و کانون تولید ذرات معلق، خارج کردن صنایع آلاینده و ممنوع شدن تولید و بهره برداری از معادن در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان، از جمله اقدامات موفق اجرای این برنامه در بخش های مختلف است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: سه برابر شدن تعداد روزهای سالم هوا در اصفهان نسبت به سال ۹۳ را از مصادیق موفقیت اجرای این طرح در کلانشهر اصفهان بوده است.
 
در این جلسه استانداراصفهان نیز با اشاره به تعهدات پیش بینی شده در برنامه جامع کاهش آلودگی مبنی بر افزایش روزهای سالم و پاک و کاهش غلظت آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، خواستار ارائه گزارش تعداد روزهای سالم و پاک و میانگین غلظت هوا به صورت مقایسه ای شد و بر تسریع در اجرای بخش های در حال اجرای این برنامه تاکید کرد.
 
همچنین در این جلسه عملکرد معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان در زمینه کاهش آلودگی هوا ، گزارش عملکرد مدیریت انرژی شهرداری اصفهان و هوشمند سازی ساختمان های تحت پوشش شهرداری ارائه شد.
 
علاوه بر این در این جلسه گزارشی از روند تغییرات کیفی هوای شهر اصفهان و ارزیابی اقدامات انجام شده در اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اقدامات انجام شده در خصوص انجام مطالعات مرتبط با آلودگی هوا، تهیه سیاهه انتشار و سهم بندی منابع تولید و انتشار ذرات معلق توسط شهرداری اصفهان، بررسی اقدامات انجام شده در خصوص توسعه ناوگان اتوبوسرانی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی ارائه شد.
 
همچنین گزارش و بررسی اقدامات انجام شده در خصوص از رده خارج کردن خودروهای فرسوده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و ارائه گزارش و بررسی اقدامات انجام شده در خصوص هوشمند سازی و ارتقا راندمان موتور خانه های مراکز عمومی و تجاری اصفهان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان در این جلسه ارائه شد.
آمارها نشان می دهد که در پی اقدام های انجام شده در سه سال و نیم گذشته، وضعیت آلودگی کلانشهر اصفهان رو به کاهش نهاده است.
 
همچنین بررسی روزهای ناسالم و سالم هوای اصفهان قبل و پس از تصدی دولت تدبیر و امید بیانگر موثر بودن اقدام ها و برنامه های این دولت در کاهش آلودگی کلانشهر اصفهان است.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار