شیراز؛

پخش 354 ساعت برنامه از صدا وسیمای فارس در ایام انتخابات

مدیرکل صدا وسیمای فارس از پخش 21 هزار دقیقه برنامه از صدا وسیمای استان در ایام انتخابات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدتقی سهرابی مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: فعالیت های رسانه ای این مرکز از مهرماه سال 95 با تشکیل ستاد انتخابات و برنامه‌ریزی برای طی کردن چهار دوره تبیینی، تشریحی، تهییجی و آرامش‌بخشی آغاز و در این مدت بیش از 21 هزار دقیقه (354 ساعت) برنامه تولید شد.

سهرابی افزود: این مرکز در روز برگزاری انتخابات لحظه‌به‌لحظه حماسه‌آفرینی فارسیان فرهیخته را از طریق شبکه‌های متعدد و متنوع جمهوری اسلامی در اقصی نقاط دنیا با بکارگیری 585 نفر نیرو منعکس کرد.

وی ادامه داد: حوزه سیما در قالب 57 عنوان برنامه در هزار و 222 قسمت به مدت 11 هزار و 622 دقیقه معادل 194 ساعت  و پخش 27  هزار مورد زیرنویس حضور مردم فارس در روز انتخابات در اقصی نقاط استان در 24 قاب تلویزیونی به صورت زنده و همزمان  و 12 قاب به صورت همزمان از طریق لینک با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای فیبر نوری در 6 نقطه کلان‌شهر شیراز شامل حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع)، استانداری، شهرک‌های میانرود و گلستان، میدان فرصت، و استودیو رادیو و نیز 6 شهرستان شامل آباده، فسا، جهرم، کازرون، داراب، لارستان به تصویر کشید.

سهرابی بیان کرد: برای اولین بار برقراری ارتباط زنده از طریق شبکه دیتا (اینترنت) با 11 نقطه استان برقرار شد که شامل حرم سیدعلاءالدین حسین (ع)، 2 نقطه در نیریز، 2 نقطه در مرودشت، اشکنان، خشت، لار، اقلید، ارسنجان و صندوق سیار اخذ رای در مرکز بود.

وی اظهار داشت: از همان ساعات اولیه ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری ملی و بین‌المللی در دستور کار قرار گرفت و برای اولین‌بار با هدف ایجاد جذابیت بیشتر به مدت 10 دقیقه ارتباط مرکز با خبرنگار اعزامی فارس به فرانسه نیز برقرار شد و از رای‌گیری ایرانیان مقیم فرانسه در شبکه فارس گزارش تهیه شد.

سهرابی افزود: برقراری 114 ارتباط زنده به مدت 302 دقیقه (5 ساعت) با 13 شبکه سراسری ملی و بین‌المللی (شبکه یک، دو، سه، چهار، پنج، شما، قرآن، خبر، آموزش، افق، جام جم، العالم، پرس تی وی) در روز انتخابات از عمده فعالیت‌های سیمای فارس بود.

وی ادامه داد: حوزه صدا نیز در قالب 50 عنوان برنامه در 559 قسمت به مدت 8676 دقیقه معادل 145 ساعت و در روز انتخابات 58 نوبت ارتباط زنده با فرمانداران و خبرنگاران آزاد شهرستان‌های استان به مدت 174 دقیقه برقرار کرد.

 سهرابی برقراری 9 ارتباط زنده به مدت 53 دقیقه با 5 شبکه سراسری رادیویی (رادیو اقتصاد، رادیو ایران، رادیو معارف، رادیو گفتگو و رادیو جوان) و برقراری 21 ارتباط زنده به مدت 152 دقیقه با صدای 14 مرکز استانی (کرمانشاه، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، کرمان، کیگیلیویه وبویر احمد، اصفهان، آذربایجان غربی، خلیج فارس، کردستان، گلستان، گیلان) در روز انتخابات را از دیگر فعالیت‌های حوزه صدا در این روز عنوان کرد.
 
مدیرکل صدا وسیمای فارس تاکید کرد: خبر فارس با طراحی 6 بخش خبری جدید در کنداکتور سیما و صدا، آخرین اطلاعات و اخبار استان را در اختیار شنوندگان رادیو و بینندگان تلویزیون قرار داد؛ ضمن اینکه سایت خبرگزاری صداوسیمای فارس نیز در این مدت با انتشار خبرهای مرتبط تلاش خوبی برای حضور در فضای مجازی داشت.
 
وی با بیان اینکه واحد موسیقی مرکز فارس هم با تامین بیش از 20 قطعه موسیقی مناسب تلاش کرد یاری‌رسان برنامه‌سازان حوزه پیام باشد، افزود: واحد موسیقی به مناسبت برگزاری انتخابات قطعات موسیقی "رای من" و "صدای نسل امروز" ویژه انتخابات را تولید کرد که به صورت مستمر از شبکه‌های سراسری تلویزیونی و رادیویی و شبکه استانی پخش شد.
 
سهرابی بیان کرد: واحد پژوهش مرکز هم در ایام انتخابات با 30 طرح شامل نظرسنجی‌های شهرستان‌های شیراز، مرودشت و کازرون، نظرسنجی روستایی و نظرسنجی استانی جمعا از 18420 نفر نظرسنجی کرد.
 
مدیرکل صدا وسیمای فارس تصریح کرد: نتایج حاصل از نظرسنجی‌های انجام شده در سرفصل‌های مختلف با آنچه پس از برگزاری انتخابات به ویژه در خصوص میزان مشارکت و آراء نامزدها اعلام شد، نشان داد که همکاران این مرکز در حوزه پژوهش پیش‌بینی دقیق و نزدیک به واقع را ثبت و ضبط کردند.
انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار