در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برپایی سالانه ۵۰ مانور بیمارستان صحرایی

رئیس بسیج جامعه پزشکی با تاکید بر لزوم برپایی مانور در همه بیمارستانهای صحرایی کشور از اما و اگر‌های واگذاری این امکانات از سوی مدیر کل بحران و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت به بسیج پزشکان خبر داد.

محمد رئیس زاده رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعاملات اخیر بسیج با رئیس سازمان اورژانس کشور درخصوص فعال سازی ۱۹ بیمارستان صحرایی استفاده نشده، اظهار کرد: براساس این تعاملات قرار شد اداره بیمارستانهای صحرایی بلااستفاده مانده اورژانس به ما سپرده شود تا آنها را فعال کنیم.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۱۹ بیمارستان صحرایی سیار که برخی از آنها به صورت سازه‌های بادی هستند، در انبارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی خاک خورده و پوسیده می‌شوند و بیمارستانهایی که برای بهره مندی در موارد بحران ساخته و طراحی شده اند درچنین مواقعی مهمترین بازوی کمکی در درمان به موقع مصدومان و کاهش بار تلفات ناگوار و ماندگار حوادث به شمار می‌روند.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور با تاکید بر برگزاری سالانه حداقل ۵۰ بیمارستان صحرایی این سازمان افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید مرتب با بیمارستانهای صحرایی مانور برگزار کنند تا به این وسیله از فرسایش این بیمارستانها، آماده نبودن پرسنل در موارد بحران و از بین رفتن استهلاک ساختار‌ها جلوگیری شود.

وی یادآور شد: البته اورژانس در ابتدا موافق واگذاری اداره بیمارستانهای صحرایی به بسیج بوده اند که امیدواریم حداقل این بیمارستانهای خاک خورده در خود وزارت بهداشت فعال شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار