مرگ روزانه 150 کودک زیر 5 سال در میانمار بر اثر گرسنگی

یونیسف اعلام کرد روزانه 150 کودک زیر 5 سال در میانمار (برمه) جان خود را از دست می دهند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری تررا اسپانیا،‌ طبق اعلام صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، اکثر کودکان در هفته های اول زندگی و به دلیل عوارض نوزادی جان خود را از دست می دهند. این در حالی است که سایر کودکان بر اثر ابتلا به بیماری هایی مانند ذات الریه و یا اسهال از دنیا می روند.

بیش از نیمی از کودکان میانمار در فقر زندگی می کنند. این کشور، با اکثریت بودایی، از زمان استقلال خود از انگلستان شاهد درگیری میان اقوام مختلف بوده است.

بر اساس اعلام یونیسف، یک سوم از کودکان زیر 5 سال در میانمار فاقد رشد فیزیکی و ذهنی مطابق با سن خود هستند و حدود 30 درصد نیز از سوء تغذیه در حد متوسط یا شدید رنج می برند.

این سازمان همچنین اعلام کرده است از هر سه کودک زیر 18 سال، دو نفر به مدرسه نمی روند و نیمی از آنها بدون تکمیل تحصیلات ابتدایی بالغ می شوند.

از سوی دیگر، 90 درصد از کودکان از انجام معاینات منظم پزشکی محروم هستند و از هر پنج نوزاد متولد شده، نام یک نفر به شکل رسمی ثبت نشده است.

در ایالت شمالی راخینه، محل زندگی مسلمانان روهینگا، وضعیت پس از عملیات امنیتی خشونت آمیز ارتش میانمار در پاسخ به حمله شورشیان بسیار نگران کننده شده است.

سیمون اینگرام، نویسنده این گزارش اعلام کرد تبعیضی که کودکان روهینگا از آن رنج می برند موجب عدم دسترسی آنها به سلامت، تحصیلات و تغذیه مناسب است.

یونیسف همچنین نگرانی خود را از وضعیت کودکان در کاچین و شان ، ایالاتی که در آنها به ترتیب 67 و 20 هزار نفر به دلیل درگیری میان گروه های مسلح و شبه نظامیان مجبور به ترک خانه هایشان شدند، اعلام کرد.

صندوق کودکان ملل متحد همچنین از گروه های مسلح خواست به استخدام کودکان سرباز پایان دهند. از سال 2012 تاکنون دست کم 800 کودک سرباز آزاد شده اند.

این سازمان همچنین اظهار تاسف کرد که طرف های درگیری از مین های ضدنفر استفاده می کنند و در حال حاضراز 14 ایالت و منطقه ای که کشور میانمار را تشکیل می دهند، 9 بخش آلوده هستند.

به گفته اینگرام، در دو سال اخیر، هر سه روز یک نفر بر اثر انفجار مین جان خود را از دست داده است و یک سوم از این افراد کودک هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
خاک بر سر مردم دنیا که جلوی این فجایعو نمیگیرن
آخرین اخبار