شیراز؛

فارس میزبان دومین نشست مشترک کلان منطقه 5

دومین نشست مشترک شورای هماهنگی پرستاری کلان منطقه پنج کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دومین نشست مشترک کلان منطقه پنج کشور، در خصوص برنامه های مرتبط با پرستاری جامعه نگر با اولویت خدمات پرستاری در منزل (home care) و هاسپیس (hospice)، به میزبانی شیراز برگزار شد.

 
محبوبه ظریفکار فرد مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هدف از برگزاری این نشست را ایجاد عزمی ملی در پرستاری جامعه نگر عنوان کرد و گفت: امروزه وزارت بهداشت، به مراقبت در منزل( home care )، به عنوان یک بخش اصلی نظام سلامت نگاه می کند و این رویکرد وجود دارد که خدمات این عرصه، می توانند علاوه بر مردم و جامعه، برای نظام سلامت و نظام بیمه ای کشور، مفید باشد و موجب ارتقای نظام سلامت شود.
 
وی افزود: در این نشست علاوه بر ارایه توضیحاتی در خصوص مزایای توسعه پرستاری جامعه نگر و روند ایجاد مراکز مراقبت در منزل و هاسپیس ها، در زمینه مسایل پرستاری هم، تبادل نظر و پرسش و پاسخ انجام شد.
 
محبوبه ظریفکار فرد ادامه داد: طبق آئین نامه مربوطه، مراکز خدمات پرستاری در منزل، به طور رسمی می توانند با بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور قرارداد ببندند، همچنین مقرر شد موضوع تعرفه های مربوطه و چگونگی قرارداد با بیمه ها در وزارتخانه، پیگیری شود.
 
مدیر خدمات پرستاری دانشگاه، اضافه کرد: شورای هماهنگی پرستاری، متشکل از مدیران خدمات پرستاری، رئیس دانشکده پرستاری و نظام پرستاری و نمایندگان مراکز مشاوره در منزل است.
 
این نشست با حضور دکتر محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان و نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، جهرم، فسا، بندرعباس، بوشهر، یاسوج، برگزار شد.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار