جابجایی 90 دقیقه ای در دل پرسپولیسی ها / طارمی از خوب ها به بدها منتقل شد

سرخپوشان پایتخت شب تلخ خود را با ناکامی طارمی در گلزنی سپری کردند و کارشان برای صعود به مرحله بعد سخت شد.

جابجایی 90 دقیقه ای در دل پرسپولیسی ها / طارمی از خوب ها به بدها منتقل شدبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سرخپوشان پایتخت بدون حضور تماشاگران خود نتوانستند نتیجه خوبی مقابل لخویای قطر بگیرند و با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی متوقف شدند.

تساوی که شاید به قیمت حذف از لیگ قهرمانان آسیا برایشان تمام شود. به هر حال شاگردان برانکو در حساس ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی که می توانستند از امتیاز میزبانی خود برابر لخویای قطر بهره بگیرند و کار را در تهران یکسره کنند، کاری از پیش نبردند و سرنوشت صعود خود را در دوحه باید رقم بزنند.  

به هر حال نتایج پرسپولیس در بازی های بدون تماشاگر در سال های اخیر نشان می دهد که آن ها چقدر به تماشاگران خود وابسته هستند و اقتدارشان بدون هواداران پوچ و بی معنا  می شود. 

پرسپولیس با احتساب بازی برابر لخویای قطر در 5 فصل اخیر لیگ برتر 5 بار بدون تماشاگران خود بازی کرد که حاصل آن دو برد دشوار برابر تیمهای ته جدولی، یک تساوی و دو شکست خانگی بوده است. 

به هر حال اهالی فوتبال امیدوار بودند که پرسپولیس برابر لخویای قطر طلسم بازی های بدون تماشاگران را بشکند و دل هواداران خود را شاد کند اما این تیم نتوانست به ناکامی های خود در دیدارهای بدون تماشاگران پایان بدهد تا کار صعودش به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا سخت شود. 

پرسپولیسی ها برابر لخویای قطر به خاطر فقدان هواداران خود طراوات و شادابی نداشتند و با وجود موقعیت های زیاد نتوانستند از امتیاز میزبانی خود بهره ببرند. 

بازیکنان پرسپولیس از جمله محسن مسلمان، مهدی طارمی، وحید امیری و سروش رفیعی یکی یکی فرصت ها را از دست دادند که مهمترین آنها خراب کردن پنالتی از سوی طارمی در دقیقه 80 بود. 

طارمی با موقعیت خراب کردن بار دیگر پرسپولیس را در آستانه حذف قرار داد. پرسپولیس نتوانست در تهران کار را یکسره کند و به طور حتم کار دشواری در دوحه خواهد داشت و شانس صعودش را به حداقل رساند. 

به هر حال پرسپولیسی ها که در تهران ناکام بودند باید دست به کار بزرگی بزنند تا مجوز صعود خود را در دوحه بگیرند. 

مهدی طارمی در این دیدار هم بازی و هم اخلاق را باخت. طارمی نشان داده که نحوه بازی اش غیر قابل پیش بینی است و ثبات در بازی ندارد. در حالی که زمان زیادی از هت تریک طارمی در بازی تعیین کننده برابر الوحده امارات برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی سپری نشده است اما وی با خراب کردن پنالتی برابر لخویای قطر کاخ آرزوهای پرسپولیس را خراب کرد.

استرس در چهره طارمی هنگام زدن پنالتی برابر لخویای قطر موج می زند و نشانه ای از امیدواری بر صورت مهاجم شماره 9 وجود نداشت. مهاجم پرسپولیس توپ را تقدیم قاسم برهان دروازه بان لخویای قطر کرد تا دروازه بان و بازیکنان قطری نفس راحتی بکشند و ممنون طارمی باشند که نتوانسته پنالتی را گل کند. 

طارمی شانس گلزنی برای پرسپولیس را از دست داد تا حسرت هواداران واهالی فوتبال را به دنبال داشته باشد. مهاجم شماره 9 پرسپولیس روز گذشته نه تنها چهره موفقی نبود بلکه رفتار نامتعارفی هم مقابل خبرنگاران نشان داد. 

برای طارمی که هنوز راه درازی پیش رو دارد استفاده از این ادبیات با خبرنگاران نه تنها وی را محبوب نمی کند  بلکه یک چهره منفور از وی می سازد.

حرکت روز گذشته طارمی نشان داد که وی راه درازی برای حرفه ای شدن پیش رو دارد. همچنین این موضوع نشان دهنده این است که مسئولان و مربیان پرسپولیس روی مسائل اخلاقی کار نکردند که بازیکن ملی پوششان سریع از کوره در می رود و به خبرنگار می گوید به تو ربطی ندارد که پنالتی خراب کردم. 

جعفر کاشانی رئیس هئیت مدیره پرسپولیس درباره این مطلب گفت: طارمی بازیکن خوبی است اما از لحاظ اخلاقی باید روی این بازیکن کار شود تا رفتاری در شان باشگاه نشان بدهد. 

وی در ادامه عنوان کرد: بازیکنان پرسپولیس در بازی با لخویا موقعیت های گلزنی زیادی داشتند اما در نهایت با بی دقتی نتوانستند فرصت ها را تبدیل به گل کنند. پنالتی یکی از راه های گلزنی به شمار می آید که پرسپولیس با تیزهوشی طارمی یک پنالتی به دست آورد اما در نهایت طارمی به علت استرس زیاد نتوانست گل بزند. 

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس درباره نبود تماشاگران این تیم برابر لخویای قطر گفت: به طور حتم نبود تماشاگران در این بازی تاثیر منفی بر روی عملکرد پرسپولیس داشت و بازیکنان این تیم نشان دادند که بدون حمایت هواداران خود نمی توانند از موقعیت های گلزنی استفاده کنند. 

کاشانی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال تساوی در خانه نتیجه خوبی محسوب نمی شود و پرسپولیس در دوحه قطر کار سختی پیش رو خواهد داشت. براین اساس کادر فنی پرسپولیس باید روی مسائل روحی بازیکنان کار کنند تا آنها با آمادگی کامل به مصاف تیم قطری بروند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
چقدر طولانی !!
به هر حال مثل مرحله ی گروهی هنوز شانس داریم
به هر حال تیم ما تیم قدرتمندیه
به هر حال با تماشاگر یا بی تماشاگر ما ارتش سرخیم
به هر حال ... :))
آخرین اخبار