کدام کشورها بیشترین و کمترین ساعت روزه داری را دارند؟

کشور‌های جهان، هرساله و در هر ساعت، دقیقه و ثانیه زمین با قرارگیری در زوایای مختلف، موقعیت‌های جغرافیایی متعددی را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشور‌های جهان، هرساله و در هر ساعت و دقیقه و ثانیه زمین با قرارگیری در زوایای مختلف، موقعیت‌های جغرافیایی متعددی را تجربه می‌کنند و با توجه به تقویم‌های شمسی، قمری و میلادی ایام با اختلاف‌های چند ساعته و یا روزانه روبرو است.

بر همین اساس طی ادوار مختلف با اختلاف ۱۰ تا ۱۲ روزه‌ای که ماه‌های قمری با شمسی وجود دارد، امسال ماه مبارک رمضان با توجه به قرارگیری ایران در نیمکره شمالی در ماه‌های تابستانی سال با طولانی‌ترین ساعت روز رقم میخورد. ولیکن ایران تنها کشور با شرایط هوای خشک و معتدل در منطقه خاورمیانه نیست و کشورهایی مانند عراق، عربستان، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و هم چنین اقلیمی را تجربه می‌کنند و نسبت به علم جغرافیا هرچه نیمکره زمین را به سمت شمال برویم، روزهای طولانی‌تر و زمان روزه داری بیشتری را مسلمانان تجربه می‌کنند و بالعکس کشورهای نیمکره جنوبی زمان بیشتری را در ساعات شبانه می‌گذرانند.

جدیدترین محاسبات مربوط به مدت زمان روزه داری در ماه مبارک زمان از اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد که دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند با ۱۹ ساعت، بلندترین ساعات روزه داری در ماه مبارک رمضان را به خود اختصاص داده اند و جنوب کشور‌های شیلی و آرژانتین با ۱۰ ساعت روزه دار هستند.

شایان ذکر است، که مناطق گرینلند و شمال روسیه با نزدیکی به اقیانوس منجمد شمالی نیز با ۲۰ و ۲۱ ساعت بیشترین زمان را برای روزه داری دارد، اما، چون حضور حضور مسلمانان کم است، بنابراین منطقه اسکاندیناوی جزو بیشترین زمان روزه داری محسوب می‌کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار