قزوین ؛

جلوگیری از خاموشی با مدیریت مصرف برق

با کاهش ده درصدی مصرف برق در تابستان می توان از خاموشی جلوگیری کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان، پیک بار مصرف برق در دوسال گذشته در استان را ۷۲۰ مگا وات اعلام کرد و گفت : امسال هم با همکاری مشترکین پیک بار ، در همین میزان باقی می ماند .
 
جلوگیری از خاموشی با مدیریت مصرف برق 

سعید بهادیوند چگینی اضافه کرد : ساعات ۱۱ تا ۱۵ و ۱۹ تا ۲۳ پیک مصرف برق است و با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و استفاده از سیستمهای سرمایشی ، مشترکین باید در ساعات پیک مصرف برق را مدیریت و بدون خاموشی تابستان را سپری کنند .

چگینی ، میزان کمبود برق در سراسر کشور را در ساعات پیک ، ۳ هزار مگا وات بیان کرد .

وی اضافه کرد : در ساعات پیک که مجموع آن ۲۰۰ ساعت است بار شبکه از حد مجاز بالاتر می رود و ضروری است که مشترکین در این ساعات انرژی را به صورت بهینه مصرف کنند .

بهادیوند چگینی گفت : در همین ۲۰۰ ساعت انرژی تامین نمی شود و برای تامین انرژی به ساخت نیروگاه برق نیاز است .

وی افزود: با همکاری مشترکین در این ۲۰۰ ساعت دیگر نیازی به ساخت نیروگاه نیست و از هدر رفت سرمایه ملی کشور و سو ختهای فسیلی جلوگیری می کند و همچنین آلودگی هوا هم کنترل می شود .

همایش مدیریت مصرف برق برای شرکتهای تابعه وزارت نیرو و بسیجیان و نمایندگان همه دستگاههای اجرا یی با هدف کاهش ده درصدی مصرف برق و اجرای ۲۰ درصد تامین و تولید برق از انرژی های تجدید پذیردر شرکتهای تابعه وزارت نیرو در سالن اجتماعات شرکت نیرو توزیع برق قزوین برگزار شد .

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان قزوین هم در این مراسم گفت : ایجاد پنل های خورشیدی در ساختمان شرکتهای تابعه وزارت نیرو و تغییر وسایل گرمایشی و تغییر مونیتور های پر مصرفِ کامپیوتر به وسایلی با درجه مصرف« اِی  A » از جمله راهکارهای نوین و کم هزینه است .
قافله باشی ، پایش دوره ای مصرف انرژی ، خارج کردن لوازم غیر ضروری خصوصا در ساعات اوج بار ، کاهش بار سرمایشی بویژه در فصل تابستان ، بازنگری در روشنایی و استفاده از سیستمهای روشنایی « ال ایی دی»  را از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق نام برد .

وی افزود : کنترل مصرف برق به کاهش هزینه و امکان تامین پایدار انرژی الکتریکی منجر می شود.

قافله باشی ، تعداد مشترکین برق در سطح استانرا ۵۷۱ هزار مشترک اعلام کرد و گفت : ۴۳ درصد برق در صنعت ، ۲۵ درصد در کشاورزی ، ۲۰ درصد دربخش  خانگی ، ۶ درصد در بخش عمومی و ۵ درصد در بخش تجاری مصرف می شود و شرکتهای مجموعه ی وزارت نیرو کمتر از یک دهم مصرف کننده ی برق هستند.

به گفته ی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق ، مشترکین در بازه ی زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور در صورت کاهش مصرف انرژی از تخفیفات بهای انرژی برخوردار می شوند .

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار