روزنامه الاخبار گزارش داد:

جنایت‌های آل‌خلیفه و آل‌سعود با چراغ سبز ارباب آمریکایی‌شان

آنچه بن عیسی و آل سلمان را در اقدامات و منطق سیاسی خود با هم منطبق می‌کند این است که می‌خواهند سیاست فرقه‌گرایی را به وجود بیاورند.

جنایت‌های آل‌خلیفه و آل‌سعود با چراغ سبز ارباب آمریکایی‌شان
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت: بر کسی پوشیده نیست که اقدامات سرکوبگرانه رژیم های آل خلیفه و آل سعود  با توجه به  روابط ویژه  حکام بحرینی و سعودی  با ارباب آمریکایی خودشان در سایه شرایط کنونی منطقه و عقد قراردادهای میلیارد دلاری،  با چراغ سبز واشنگتن صورت می پذیرد.

حاکمان بحرین و حمد بن عیسی پادشاه آنها به اقدامات ظالمانه خود بر ضد شیخ عیسی قاسم، روحانی شیعه این کشور که یکشنبه گذشته به صورت غیابی محاکمه و به اتهام «پولشویی و جمع غیرقانونی اموال» به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار بحرین (حدود 265 هزار دلار) و مصادره اموال محکوم شد، ادامه می دهند.  

این حاکمان به کشتار مردم بحرین نیز ادامه می دهند و علاوه بر اقداماتی که در شش سال گذشته انجام داده‌اند، نیروهای امنیتی وابسته به آنها بامداد دیروز «عملیاتی امنیتی» را با هدف شکستن تحصن بحرینی‌ها در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم در روستای الدراز که در حمایت از او برابر هرگونه تعرض صورت می گیرد، آغاز کردند.  

مقامات بحرینی اقدامات خود را که کشته شدن دست کم پنج نفر از تحصن کنندگان (مخالفان اعلام کردند برخی از آنها در بازداشتگاههای کشته شدند) و زخمی شدن دهها نفر را به دنبال داشت با گفتن اینکه «این دخالت امنیتی برای ایجاد امنیت و نظم عمومی پس از آنکه این محل به مخفیگاه افراد تحت تعقیب تبدیل شده بود صورت گرفت» توجیه کردند.  

وزارت کشور بحرین در بیانیه ای اعلام کرد در این عملیات «286 نفر از افراد تحت تعقیب و کسانی که از زندان فرار کرده بودند و محکومین به اقدامات تروریستی از جمله شماری از کسانی که به منزل عیسی قاسم پناه برده بودند، بازداشت شدند.»  
 
برخی منابع بحرینی اعلام کردند «شمار زیادی از نیروهای امنیتی با خودروهای خود منزل شیخ عیسی قاسم را از همه طرفها محاصره کرده اند و علاوه بر این از رسیدن خودروها و عابرین پیاده به اطراف آن جلوگیری می کنند.»  

شاید پادشاه بحرین که کارگزار کوچکی در بین حاکمان کشورهای خلیج (فارس) است با دیدار این هفته خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در حاشیه نشست ریاض صورت گرفت جرات و جسارت بیشتری برای ادامه سرکوب مردم خود پیدا کرده است.  

بر کسی پوشیده نیست که روابط ویژه او با ارباب آمریکایی‌اش در این شرایط منطقه ای به او که میلیونها دلار برای همکاری با شرکتهای غربی هزینه کرده است تا چهره خود و رژیم سرکوبگر و خونریزش را برابر جهان موجه نشان دهد، برای ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود کمک خواهد کرد و تبعیت از خانواده سلمان در عربستان سعودی را که او نیز از چند روز پیش عملیات ویرانی هدفمند محله های عوامیه در شرق عربستان سعودی آغاز کرده است ، تقویت می کند.  

آنچه بن عیسی و آل سلمان را در اقدامات و منطق سیاسی خود با هم منطبق می کند این است که آنها در خون و فتنه زندگی می کنند و می خواهند سیاست فرقه گرایی را به وجود بیاورند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار