قزوین؛

امضای شش قرار داد برای تسریع در ساخت پروژه شتابگر ملی

با حضور استاندار قزوین، شش قرار داد مهم همکاری دوجانبه بین سازمان انرژی اتمی وپژوهشگاه دانش‌های بنیادی کشور برای تسریع در ساخت پروژه مهم شتابگر ملی (چشمه نور ایران) امضاء شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ استاندار قزوین گفت : این قرارداد‌ها به منظور تقویت همکاری‌های دو جانبه در طراحی، ساخت و توسعه شتابگرهای ذرات در کشور و با هدف شتاب بخشیدن و عملیاتی نمودن طرح چشمه نور ایران موسوم به ILSF با شرکت‌های تابعه سازمان انرژی اتمی پیرامون ساخت کاواک مسی ۱۰۰ مگاهرتز، پمپ یونی و تجهیزات وابسته، الکترومغناطیس دو قطبی، مولد فرکانس رادیویی توان بالا، محفظه‌های خلاء و لیزرهای پیکو ثانیه به امضاء رسید.
 
امضای شش قرار داد برای تسریع در ساخت پروژه شتابگر ملی 
 
همتی افزود: ارزش قراردادهای امضا شده حدود ۹۰ میلیارد ریال است و با همکاری مشترک علمی و فنی بر اساس توانمندی‌های موجود در صنعت هسته‌ای تجهیزات و اجزاء مذکور با امکانات و توان داخلی و به عبارتی بومی سازی و سرلوحه قراردادن اقتصاد مقاومتی طراحی، تولید می‌شود و برای استفاده در اختیار پژوهشگاه دانش‌های بنیادی قرار گیرد.
 
استاندار افزود: این اقدامات استان قزوین را در آینده به یک قطب علمی، فناوری و هسته‌ای با در نظر داشتن ساخت و بهره برداری از اولین رودوترون صنعتی بومی در استان قزوین در ۲۰ فروردین سال جاری، تبدیل خواهد کرد.
 
به گفته‌ی استاندار، در این نشست علی اکبر رییس سازمان انرژی اتمی از اجرای این طرح که با کمک متخصصان گمنام و بی ادعا بومی به اجرا در می‌آید قدانی کرد و گفت: این پروژه در توسعه علم در کشور حائز اهمیت است و باعث یک جهش علمی ویژه خواهد شد.
 
وی افزود: محمد جواد لاریجانی رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی هم در این نشست به آثار و برکات علمی این پرورژه اشاره کرد واز اجرای عملیات ساختمانی این پروژه در سال جاری خبرداد که با اجرای آن قزوین به قطب تحقیقات و فناوری و فضایی ایده آل برای محققین و پژوهشگران منطقه تبدیل خواهد شد.
 
استاندار قزوین همچنین با اعلام پشتیبانی و حمایت همه جانبه از این پروژه، گفت: از اعتبارات استانی کمک هایی به این پروژه ملی خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار