وزیر نیرو :

هزینه 2 هزار و 600 میلیارد تومانی برای اجرای سد رودبار

وزیر نیرو گفت: 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سد رودبار هزینه شده است و 400 میلیارد تومان دیگر برای فازهای بعدی هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمید چیت چیان در حاشیه افتتاح نیروگاه سد رودبار الیگودرز با اشاره به اینکه نیروگاه رودبار دارای دو واحد است اظهار داشت: این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه های تولید برق در غرب کشور است.

وی افزود: بخشی از اعتبارات طرح از طریق کشور چین تامین شده و چین همکاری های جدی در این سد داشته است.

وزیر نیرو با بیان اینکه تا کنون دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سد و نیروگاه هزینه شده است افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر در این نیروگاه هزینه می شود و در مجموع دو هزار و ۶۰۰ میلیارد هزینه سد و نیروگاه روبار می شود.

چیت چیان گفت: پس از این سد به دنبال این هستیم که سد بختیاری را هم کار اجرایش را سرعت ببخشیم و این سد نیز ۷۵۰ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۷۶ هزار و ۷۰۰ مگاوات ظرفیت فعلی نیروگاههای کشور ۱۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات از طریق نیروگاههای برق آبی تامین می شود گفت: از این ۱۱ هزار مگاوات نیز بیش از دو هزار مگاوات در دولت یازدهم بهره برداری شده است.

وی همچنین گفت: در ارتباط با مشارکتی که کشور در خصوص کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با مجامع بین المللی داشته اجرای این سد و پروژه های مشابه در تحقق این سهم نقشی جدی داشته است.

 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.