از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون؛

برداشت بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم در شوش

رئیس جهاد کشاورزی شوش از برداشت بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم از اراضی این شهرستان خبر داد.

برداشت بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم در شوشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علیرضا ملک زاده، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شوش گندم برداشت شده را ۲۳۰ هزار تن گندم خوراکی و ۲۰ هزار تن گندم بذری اعلام کرد و افزود: این شهرستان در بخش کشاورزی از شهرهای خوزستان پیشرو بوده و به عنوان قطب کشاورزی استان استان به شمار می‌آید.

وی گفت: کشاورزان این شوش با تولید بیش از 250 هزار تن محصول گندم رتبه‌های نخست تولید گندم در استان خوزستان را به این شهرستان اختصاص داده‌اند.

ملک زاده با اشاره به برداشت گندم از 70 هزار هکتار اراضی شهرستان شوش بیان داشت: برداشت گندم سطح زیر کشت اراضی این شهرستان آغاز شده که تاکنون  کشاورزان بیش از 250 هزار تن محصول برداشت کرده‌اند همچنین بیش از 70 هزار هکتار از مزارع این شهرستان محصول برداشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شوش، با بیان اینکه برداشت گندم از اول اردیبهشت‌ماه در این شهرستان آغاز شده اذعان کرد: تاکنون  کشاورزان شهرستان شوش بیش از 230 هزار تن گندم خوراکی و 20 هزار تن گندم بذری برداشت کرده و تحویل مراکز خرید داده شده است.

وی با بیان اینکه محصول گندم کشاورزان شهرستان شوش به 10 مرکز خرید تحویل داده می‌شود اظهار داشت: مراکز خرید خدمات دهخدا، سید عباس، غرب کرخه، شهید رجایی، حقیقت، اتحاد و دانیال متعلق به تعاون روستایی هستند و سه مرکز خرید دیگر متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی، شامل مرکز گلدشت چنانه، رحیم خانی و سیلوی مرکزی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان تعیین شده است.

علیرضا ملک زاده تصریح کرد: برداشت محصول گندم در شهرستان شوش به وسیله 550 دستگاه کمباین از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواسط خردادماه ادامه دارد.

وی افزود: بیش از 40 درصد بذر گندم مورد نیاز استان خوزستان نیز در شهرستان شوش تولید می‌شود و گندم کاران این شهرستان سال قبل بیش از 220 هزارتن گندم برداشت شده است.

انتهای‌پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.