شیراز؛

افزایش 10 درصدی زندانیان جرائم غیرعمد در فارس

رئیس کل دادگستری فارس از افزایش 10 درصدی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در همایش نسیم مهر از نیک‌اندیشان خواست برای حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: امروزه خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد به عنوان قشر گمشده جامعه به شمار می‌روند و امسال در مقایسه  با سال گذشته 10 درصد به جمعیت زندانیان جرائم غیر عمد و مالی استان افزوده شده است.

القاصی مهر با بیان اینکه بیکاری در جامعه سبب شده جمعیت مجرمین کیفری افزایش یابد افزود: عمده زندانیان استان فارس بدون شغل هستند و عوامل مختلف اجتماعی سبب می‌شود زندانی قربانی جامعه شود.

وی ادامه داد: امروزه بخشی از آسیب‌های کلان جامعه به زندانیان و خانواده‌های آنان مرتبط است و به همین منظور نیک‌اندیشان در حمایت از خانواده‌های زندانیان انفاق بیشتری داشته باشند.

القاصی‌مهر با اشاره به نقش دولت به عنوان متولی مسائل اقتصادی جامعه به آسیب‌های رو به افزایش ناشی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اظهار داشت: با نگاه به زندان‌ها می‌توان بخشی از عملکرد دولت‌ها را واکاوی و بررسی کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از ظرفیت بالای خیرین در استان فارس نهفته است، بیان کرد: هدایت افراد خیراندیش استان در جهت کاهش مشکلات زندانیان غیرعمد و خانواده‌های آنان اقدامی است که وظیفه ستاد دیه و انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان است و لازم است برنامه‌های مدونی در راستای ترغیب خیرین به حضور در عرصه کمک به خانواده زندانیان تدوین و اجرا شود.

رئیس کل دادگستری فارس لازمه بخشی از روند ترغیب خیرین به ورود به این عرصه را اقدامات رسانه‌ای و تبلیغی مناسب و تقویت روبط عمومی در این حوزه  دانست و تصریح کرد: مصالحه بین زندانیان و بزه‌دیدگان با تقویت مبانی ارزشی در این حوزه و حضور  افراد ریش سفید و دارای نفوذ کلام توسط شوراهای حل اختلاف باید مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار