شیراز؛

اجرای طرح محرومیت زدایی در روستاهای فارس

با اجرای طرح محرومیت زدایی می توان توسعه را در روستاها سرعت بخشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهندس عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن فارس با اشاره به برنامه دولت یازدهم در زمینه محرومیت زدایی گفت: باید گام های اساسی برای کاهش شکاف طبقاتی بین شهر و روستا برداشته شود، تا محرومیت زدایی و توسعه در روستا ها با سرعت انجام شود.

زمانی همچنین با بیان اینکه یکی از فعالیت های مهم بنیاد مسکن در زمینه توسعه روستاها تهیه طرح هادی است، افزود: این بنیاد در همه روستاهای بالای 20 خانوار در استان که حدود دو هزار و 400 روستا است اقدام به تهیه طرح هادی کرده است و بزودی جشن اتمام تهیه طرح های هادی در روستاهای بالای 20 خانوار را برگزار می کند.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم تامین منابع مقاوم سازی سالانه برای 200 هزار مسکن روستایی پیش بینی شده بود و امیدواریم این روند در دولت دوازدهم نیز تداوم یابد.

زمانی اظهار داشت: سالانه 150 هزار واحد مسکن شهری در قالب مسکن اجتماعی و برای کمک به خانه دار شدن افراد محروم جامعه احداث می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: توسعه گردشگری روستایی یکی از منابع مهم ایجاد درآمد و اشتغال در روستاها است و در برنامه ششم توسعه پیش بینی ایجاد 300 روستای هدف گردشگری شده است.

وی بیان کرد: تامین منابع برای رونق گردشگری در روستاها از برنامه های آتی دولت است و دولت دوازدهم سازکارهای اجرای این مهم را تدوین خواهد کرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار