کرمانشاه؛

حلقه‌های طرح قانون مالیات و ارزش افزوده کامل نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌ها و حلقه‌های طرح قانون مالیات و ارزش افزوده کامل نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهمحمدرضا پورابراهیمی داورانی در مراسم گردهمایی فعالان اقتصادی که ظهر امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طی این سفرها تلاش بر رصد میدانی موضوعات اقتصادی و بازدید از مراکز تجاری و فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها در مناطق را داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چند موضوع هم در قالب طرح و لایحه دولتی در دستور کار قرار دارد که با محوریت مباحث اقتصادی در این راستا ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع طرح تحول نظام بانکداری از سال گذشته مطرح شده است که مبارزه با رباخواری را نیز در نظر دارد، تاکید کرد: در این طرح یکی از اولویت‌ها در واقع تدوین طرح عملیاتی بانک بدون ربا است.

این مسؤول با اشاره به مباحث حوزه مالیات و ارزش افزوده آن که لایحه مربوطه با تأخیر از مجلس آمده است، یادآور شد: چارچوب و حلقه‌های طرح مذکور کامل نیست و اکنون نمی توان بررسی دقیقی بر آن داشته باشیم، اماامیدوارم با جمع‌بندی نظرات فعالان اقتصادی قانون آن را اصلاح کنیم.

پورابراهیمی عنوان کرد: قانون دقیقی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید شکل بگیرد چرا که موضوع قاچاق و فساد اقتصادی کشور و تولیدات داخلی را رنج می‌دهد.

این مسؤول ادامه داد: صورت‌های مالی در کشور باید شفاف‌سازی شود و گام اول در زیرساخت‌ها،‌ افشای اطلاعات مالی است که سه ضمانت و موضوع اصلی را در این راستا مشخص کردیم، لذا با اجرای این قانون تحولی در اقتصاد ایجاد می‌شود.

پورابراهیمی افزود: باید در مورد صورت حساب‌های مالی اظهار نظر و رسیدگی عوامل مربوطه در دستور کار قرار بگیرد،‌ هر چند مبحث تضاد منافع در آن وجود دارد.

وی تاکید کرد:‌سازمان حسابرسی مبناهای مالی را در نظر دارد و در مدل جدید قانون اصلاح مالیاتی، رسیدگی به صورت‌های مالی مورد توجه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانونمناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور، بیان کرد: این مناطق می توانند حوزه اقتصاد توانمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

این مسؤول با اشاره به اینکه این مناطق تجاری باید به سکوی صادرات و توسعه اقتصادی تبدیل شود، گفت: آمادگی اصلاح قانون برای راه‌اندازی هفت منطقه آزاد و دوازده منطقه ویژه اقتصادی را با لایحه جدید دولت در نظر داریم.

وی با اشاره به اینکه کشور در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی دچار مشکلاتی است، عنوان کرد: سال گذشته کمتر از یک میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری داشتیم و باید تحولات اساسی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اقتصاد بدون نفت و مالیات اشاره کرد و گفت: مناطق محرم کشور دارای امتیاز معافیت مالیاتی هستند و اگر فعالان اقتصادی در این حوزه با مشکلاتی مواجه شدند می‌توانند در کارگروه های امروز نیز مطرح کنند.

پورابراهیمی با اشاره بهقوانین اقتصادی در حوزه انرژی و صرفه جویی آن اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی در این عرصه مورد تشویق قرار می‌گیرند چرا که اثر زیست محیطی در کشور دارای اهمیت است و در این راستا توافق‌های چند جانبه با متولیان و دستگاه های مربوط صورت می‌گیرد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار