مشاور ترامپ: توافق آب و هوایی پاریس مانع از رشد اقتصادی آمریکا می‌شود

مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا گفت پیمان آب و هوایی پاریس درباره گرم شدن جهان، مانع روند رشد اقتصادی در این کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات کاخ سفید اعلام کردند، همکاری آمریکا در اجرای مفاد و تعهدات توافق آب و هوایی پاریس مانع از روند رشد اقتصادی این کشور می شود.

دونالد ترامپ در خلال مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری وعده داد از توافق آب و هوایی 2015 سازمان ملل متحد که در باره کاهش گرم شدن جهانی است خارج می شود.

این در حالی است که وی قرار است پس از پایان نشست گروه هفت در سیسیل و پس از  بازگشت به واشنگتن در این باره تصمیم گیری کند.

گری کوهن، مشاور اقتصادی ترامپ گفت: مواردی که دولت قبلی آمریکا با آن توافق کرده است شدیدا با رشد اقتصادی کشور در تضاد است.

وی  افزود، ترامپ پس از بازگشت از سفر دوره ای و شنیدن اظهارات رهبران گروه هفت در باره توافق آب و هوایی نهایتا در این باره تصمیم گیری می کند.

کوهن تصریح کرد، با توجه به گفتگوهای رئیس جمهور آمریکا با همتای فرانسوی و رهبران بلژیک و دیگر رهبران اروپا گفتگو و تصمیم گیری در باره توافق پاریس مهم و جذاب خواهد بود.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا با اشاره به تلاش ترامپ برای اتخاذ اقدامی درست در باره محیط زیست و اهمیتی که وی برای این موضوع قائل است گفت:" اشتغال‌زایی برای کارگران آمریکایی از مهمترین اولویت های کاری وی به شمار می رود."

این در حالی است که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا، دومین کشور تولید کننده گازکربنیک وعده داد گازهای گلخانه‌ای را تا 2025 در حدود 26 تا 28 درصد کاهش دهد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار