بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تنوع زیستی جاذبه ای برای گردشگری پایدار/گردشگری کاستاریکا در ریل پیشرفت

رییس محیط زیست استان تهران گفت: برخی از کشورها فقط با داشتن یک جنگل توانسته اند به اندازه 10هزار واحد تولیدی از گردشگری در آمد کسب کنند.

محمد حسین بازگیر رئیس حفاظت از محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛بااشاره به تنوع زیستی در جهان اظهار داشت: تنوع زیستی ارگانیسم های زنده را شامل می شود که جانوران،میکرو ارگانیسم ها و باکتری ها از جمله آن ها هستند و نباید زندگیشان را مختل کنیم.

بازگیر گفت:تمام گونه ها نقش وجایگاهی در چرخه حیات و اکوسیستم دارند که هرکدام از آن ها را از چرخه حیات حذف کنیم در طبیعت تاثیر می گذارد و برخی از گونه ها حتی در تأمین نیازهای مادی انسان نقش دارند. 

وی در ادامه افزود:تنوع زیستی می تواند جاذبه ای برای گردشگری پایدار  باشد. کشورهای بسیاری هستند که اقتصادشان با گردشگری و توریسم می چرخد.مانند برخی از کشورها که فقط باداشتن یک جنگل توانسته اند به اندازه 10هزار واحد تولیدی از گردشگری  در آمد کسب کنند .

رییس محیط زیست تصریح کرد:کاستاریکا یکی از کشور هایی است  که دراین حوزه پیشرفت خوبی داشته است .کشوری که سالیانه توریست های فراوانی از اروپا فقط برای بررسی وضعیت گیاهان و درختان جنگلی به آنجا سفر می کنند،

وی با اشاره به اهمیت رونق صنعت توریسم ادامه داد: هرکدام از این توریست ها با خود سرمایه ای به همراه دارد .که این باعث کسب درآمد و ایجاد اشتغال برای کشور میزبان می شود.

بازگیر در پایان گفت:تنوع زیستی و گردشگری هرکدام می تواند بر دیگری تاثیر مستقیم داشته باشد که باید در حفظ و نگهداشت آن تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار