جشنواره فيلم‌هاى کودک و نوجوان در سینماگران ايجاد انگیزه مى‌كند

جشنواره کودک و نوجوان بستری برای به تصویر کشیدن آثاری است که فیلمسازان از دغدغه و نیاز کودکان ساختند.

صادق صادق دقیقی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر نقش جشنواره کودکان و نوجوانان در ایجاد انگیزه برای سینماگران، گفت: من به عنوان یک فیلمساز دوست دارم که فیلم کودکی که ساختم حتما در جشنواره کودک دیده شود و به نظرم جشنواره‌ای که برگزار می‌شود، نباید در حد جشنواره بماند و با حمایت از برگزاری آن شاهد اثرگذاری بیشتری باشیم.

وی حمایت سازمان‌هایی چون وزارت آموزش و پرورش و بسیج از سینمای کودک را راهکار مناسبی برای رسيدن این ژانر سینمایی به دوره درخشان خودش دانست و افزود: باید برای رونق سینمای کودک یک فکر اساسی کرد و سازمان سینمایی به تنهایی نمی‌تواند سینمای کودک را به نوعی رونق ببخشد.

این کارگردان سینما گفت: فیلمسازان فعال در عرصه سینمای کودک با حمایت مسئولان انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند و فیلم‌های خوبی می‌سازند که می‌تواند با رقابت با آثار فیلمسازان خارجی توجه کودکان را به خود جلب کند، سینمای ما قبل از هر فیلم و فیلمسازی با سینمای کودک و نوجوان در سطح دنیا شناخته شد و هم‌اکنون میزان توجه ما به علاقمندی فیلمسازان خارجی به شرکت در جشنواره کودکان و نوجوانان به سیاست مسئولان جشنواره برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: من احساس می‌کنم کارگردانانی که موفق به اخذ جوایز جشنواره‌های کودکان و نوجوانان دنیا شده‌اند، می‌توانند با تبلیغ کار جشنواره کودکان و نوجوانان خودمان گام مثبتی در جهت مشارکت هر چه بیشتر فیلمسازان خارجی در این جشنواره بردارند. به نظر من ما باید فیلمسازان مطرح دنیا را برای حضور در جشنواره کودکان و نوجوانان دعوت کنیم.

این کارگردان سینما افزود: باید برنامه‌ریزی بلندمدتی برای رونق سینمای کودک داشته باشیم و وزارت آموزش و پرورش نیز می‌تواند در همین جهت مدارس را به داشتن زنگ سینما موظف کند تا در این زنگ فیلم‌هایی را به نمایش بگذارد و سپس آن را از دید دانش‌آموزان تحلیل کنند.

وی با بیان اینکه رونق بیشتر سینمای کودک نیازمند یک مدیریت جهادی است، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که با اکران فیلم‌ها در زنگ سینما، کودکان به تحصیل هم بیشتر علاقه‌مند می‌‌شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار