انهدام باند کلاهبرداری شرکت های هرمی

اعضای باند کلاهبرداری شرکت های هرمی در مازندران دستگیر شدند.

سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ماموران انتظامی شهرستان محمودآباد در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی به صورت باندی در امر کلاهبرداری تحت عنوان شرکت های هرمی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی اعضای 12 نفره این باند کلاهبرداری با هماهنگی قضائی پس از شناسایی محل فعالیت این افراد، همگی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ باقری با اشاره به کشف مقادیر زیادی جزوات آموزشی و لوح فشرده از متهمان، از تشکیل پرونده و تحویل این افراد به مرجع قضائی خبر داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اقدامات مقابله ای پلیس با شرکت های هرمی، گفت: فعالیت این گونه شرکت ها هیچ گونه وجهه قانونی و شرعی ندارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران افزود: خوش باوری و اطلاع نداشتن افراد از جوانب و پیامدهای عضویت در شرکت های هرمی، ایجاد امید کاذب پولدار شدن، سطحی نگری افراد جوان و بی تجربه به قضایا و وسوسه زود پولدار شدن از مهمترین علل افزایش فعالیت افراد در این شرکت ها است.

سرهنگ باقری یکی از راهکارهای پیشگیری از عضویت افراد در این شرکت های کلاهبرداری را اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی به افراد جامعه در خصوص چگونگی کلاهبرداری این شرکت ها با استفاده از همه ظرفیت های سازمان ها و دستگاه های فرهنگی واجتماعی دانست.

وی از جوانان خواست تحت تاثیر تبلیغات سوء و کاذب شرکت های هرمی قرار نگیرند و همواره در برابر این گونه تبلیغات هوشیار باشند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۹ تير ۱۴۰۰
درود