ساخت نخستین دستگاه تست دوام بیرینگ کشور در لارستان

نخستین دستگاه تست دوام بیرینگ کشور توسط عضو هیئت علمی و دانشجویان مجتمع آموزش عالی لارستان ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عصر امروز با حضور علی‌اصغر علی‌پور، معاون فرماندار و علی‌محمد ابراهیم‌زاده، رئیس اداره صنعت و معدن این شهرستان  از نخستین دستگاه تست دوام بیرینگ کشور رونمایی شد.

علی‌اصغر علی‌پور با تشکر از دانشجویان و مدیر این پروژه و دانشجویان همکار طرح، آن را دستاوردی ارزشمند برای این مجموعه دانشگاهی برشمرد.
 
علی طاهری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه نیز افزود: ساخت چنین دستگاهی با قابلیت بالا برای دانشجویان مقطع کارشناسی با توجه به تئوری بودن دروس اختصاصی‌شان کار بسیار دشواری است و این ارزش کار دانشجویان را دو چندان می‌کند.
 
حجت‌الله رخگیره یک از سازندگان این دستگاه گفت:  این دستگاه صنعتی به سفارش آزمایشگاه همکار اداره استاندارد مستقر در استان هرمزگان ساخته شده و قابلیت تست دوام بیرینگ با سایزهای مختلف مطابق با استاندارد ملی به شماره 12938 را دارد.
 
وی افزود: این پروژه که دارای اتوماسیون کامل بوده با تلاش شبانه‌روزی اعضای شرکت بهین فناوران مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری لارستان در دو گروه مهندسی برق و مهندسی مکانیک در مدت زمان چهارماه با هزینه‌ای در حدود پانصد میلیون ریال طراحی و ساخته شده است.
 
لازم به ذکر است این دستگاه نخستین دستگاه تست دوام بیرینگ کاملا بومی کشور بوده و تمام مراحل طراحی و ساخت این پروژه توسط تیم حاضر انجام شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار