استاندار کردستان:

ریزگردهای کردستان منشا خارجی دارد

استاندار کردستان گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته کانونی برای تولید ریزگرد در کردستان وجود ندارد و منشا اصلی آنها خارجی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان،با بیان این که که منشأ اصلی ریزگردها در خارج از کشور است،گفت: در استان کردستان کانون ریزگرد وجود ندارد، اما ریزگردها پس از ورود به استان ماندگاری دارند.

وی با اشاره به لزوم آمادگی لازم برای مقابله با ریزگردها و آمادگی بیشتر در بین مردم،افزود: باید حداقل یک روز قبل از آنکه وضعیت هوا به درجه ناسالم برای عموم برسد، این مسئله اطلاع رسانی شود تا هم مردم و هم سازمان هایی که برخی از نیروهای آنها باید در فضای باز انجام وظیفه کنند، نسبت به اتخاذ تدابیر و نیز تهیه امکانات و تجهیزات اقدام کنند.

زاهدی با اشاره به وقوع زلزله های مختلف در بعضی از مناطق استان،گفت: از آنجا که در موضوع زلزله، بیشتر ممکن است روستاها آسیب بببنند، لذا پیگیری ادامه مقاوم سازی آنها باید در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار کردستان نظارت بر ساخت و سازهای جدید روستایی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: در کنار این موارد، باید آموزش های اولیه برای مردم روستاها در نظر گرفته شود تا آنها در هنگام زلزله کمتر آسیب ببینند و این مهم باید به عنوان یک اولویت اصلی در کردستان دنبال شود.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه عنوان کرد: نباید اجازه ساخت و ساز در بستر رودخانه ها داده شود و الزامات قانونی برای ساخت وساز در حریم رودخانه ها هم رعایت شود.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر لزوم تشدید نظارت ها بر ساخت و سازها، گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست باید به عنوان اولویت های اصلی در دستور کار مدیران و مسئولان مربوطه قرار گیرند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.