ساری،

بهره برداری از اتحادیه سراسری گل و گیاه در مازندران

اتحادیه سراسری گل و گیاه و محصولات گلخانه ای در پایانه صادراتی عباس آباد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزاله فتحی رئیس اتحادیه سراسری تعاونیهای گل و گیاه و محصولات گلخانه ای، صنایع و خدمات وابسته کشور در دومین نشست اعضا و هیات مدیره و همچنین تولید کنندگان و صادر کنندگان گل و گیاه کشور گفت: رشد متوازن کشور در بخش کشاورزی به ویژه یکپارچه سازی ماموریت های زنجیره تامین گل و گیاه و محصولات گلخانه ای، دستیابی به فرایند حلقه های تامین، تولید، توزیع، فروش و مصرف مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال از اهداف برگزاری این نشست بود.

وی افزود: این تفاهم نامه ای برای توسعه همکاری، مدیریت و نظارت بر کشت های گل گیاه و محصولات گلخانه ای و همچنین ایجاد سیستم متمرکز تولید فروش و صادرات به امضا رسید.

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی های گل و گیاه کشور گفت: حدود 6500 هکتار فضای زیر کشت گل و گیاه در کشور وجود دارد که از این مقدار 2300 هکتار مربوط به فضاهای گلخانه ای است و ۴۴ هزار نفر مستقیم و ۱۵۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم در تولید و صادرات گل و گیاه در کشور اشتغال دارند.

فتحی افزود: در حال حاضر 9 استان عضو اتحادیه سراسری گل و گیاه هستند که تا پایان امسال 6 اتحادیه دیگر به عضویت آن در می ایند.

مدیرعامل پایانه صادراتی گل و گیاه شمال کشور همچنین گفت: برای متمرکز بودن صادرات و حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان 10 هکتار از 34 هکتار به فاز یک اختصاص داده شد.

یعقوب عابدینی با اشاره به اینکه مرحله نخست این پایانه به اتمام رسیده افزود: هم اکنون بخش های مختلف گمرک، قرنطینه، انبار، سکوهای بارگیری، سردخانه، کنترل کیفیت، واحدهای آموزش، تحقیقات و استاندارد نیز راه اندازی شده است.

وی گفت: تاکنون 2 محموله انواع گل و گیاه زینتی و آپارتمانی به گرجستان و روسیه از این پایانه صادر شد.

مدیرعامل پایانه صادراتی گل و گیاه مازندران افزود: ساماندهی تشکل های گل خانه ایی، صنایع و خدمات وابسته به آن، جمع آوری بانک اطلاعات، تبادل تولیدات و صادرات داخلی و خارجی از جمله مزیت های تفاهم نامه امضا شده مابین اتحادیه سراسری و پایانه صادراتی گل و گیاه در مازندران می باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.