امسال 6 موقوفه در شهرستان فراهان در زمینه های مختلف به ثبت رسیده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛حجت الاسلام محمد رحیمی مدیر اوقاف و امور خیریه فراهان گفت: وقف 2 خانه عالم برای روحانیان اعزامی به روستای خسروان و آهنگران و یکهزار و 500 متر زمین در قالب سه قطعه 500 متری در اراضی روستای زلف آبادبرای انجام فعالیت های قرآنی و امور خیریه را پنج مورد از این وقف ها عنوان کرد.
 
وی افرود: وقف یکهزار متر زمین در روستای گونه شهرستان فراهان برای ساخت مسجد و حسینه توسط خیران و اهالی روستا از دیگر وقف های انجام شده در فراهان در سال جاری است.
حجت الاسلام رحیمی اشاره کرد : مسجد و حسینیه روستای گونه نیز به ارزش 10 میلیارد ریال توسط اهالی روستا و خیران ساخته شده است .درآمد سالانه وقف در سال 94 در فراهان 40 میلیون ریال بوکه اینمهم پارسال به 250 میلیون ریال افزایش یافت.
 
مدیر اوقاف و امور خیریه فراهان افزود: پیش بینی می شود با کمک های افراد و خیران در سال جاری و آینده این مقدار به 500 میلیون تا یک میلیارد ریال نیز برسد.
 
وی عنوان کرد: برخی حوزه ها برای وقف در فراهان اولویت دارد و برای مثال در زمینه دارو درمانی برای تامین داروهای بیمارانی که توانایی اقلام درمانی خود را ندارند و همچنین سامان آسیب های اجتماعی باید تلاش بیشتری شود و این مهم نیازمند همت و یاری مسئولان مردم و دستگاه های ذیربط است.
 
حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: 2 وقف در سال گذشته در فراهان در زمینه های مختلف بود که در سه ماه نخست سال جاری با توجه به اقدامات انجام شده و افزایش آگاهی مردم تاکنون شمار وقف ها به 6 مورد رسیده و امید است در طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان سال جاری این موارد در سطح شهرستان افزایش یابد.
 
انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.