ساری،

کتاب شیرگاه در گذر زمان رونمایی شد

کتاب شیرگاه در گذر زمان اثر داوود لطیفی در شهرستان شیرگاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد رضا منصوریان فرماندار سوادکوه شمالی در این مراسم، در خصوص کتاب شیرگاه در گذر زمان گفت: پرداختن به تاریخ شهر شیرگاه از دغدغه های آقای لطیفی بوده و با توجه به شناختی که از ایشان دارم، انشا الله در آینده شاهد تدوین و ثبت اطلاعات جامع ای از این منطقه باشیم.

سید یوسف موسوی شیخ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه و سوادکوه شمالی، با حضور در رونمایی کتاب شیرگاه در گذر زمان گفت: این کتاب نتیجه سالها تلاش بی وقفه داوود لطیفی است. که در این کتاب شیرگاه را از سال ١٣٩٥-١٣٠٠ در دو بخش، به آن پرداخت. بخش اول شیرگاه در گذر زمان شامل شهر شیرگاه و بخش دوم در خصوص کارخانه اشباح تراورس است که این دو جزء جدایی ناپذیر از یکدیگر بوده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی، بر لزوم توجه هر چه بیشتر خانواده ها به مقوله فرهنگ مطالعه و افزایش سطح آن اشاره و این حرکت فرهنگی کتاب شیرگاه در گذر زمان را یک شروع خوب برای معرفی فرهنگ بومی محلی منطقه برای نسل امروز دانست.

درادامه این مراسم، داوود لطیفی نویسنده کتاب شیرگاه در گذر زمان، هدف از تالیف این کتاب را تحقق آرزوی دیرینه خود و تشویق دوستان فرهیخته در شیرگاه دانست. نویسنده شیرگاه در گذر زمان، در خصوص گرداوری اطلاعات با توجه به اینکه شهر کنونی شیرگاه ٥٥ بهار را گذرانده و محدوده جغرافیایی شیرگاه هنوز به صد سالگی نرسیده، بهترین مسیر برای این کار را پژوهش میدانی و نشستن پای سخن کهنسالان روشن ضمیر و فرهیختگان و اسناد و تصاویر شخصی و اداری شهروندان شیرگاهی بیان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار