قزوین؛

کاهش ۵۰ درصدی قاچاق کالا

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش ۵۰ درصدی قاچاق کالا خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمجید نگارش‌نژاد در ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین گفت: از سال ۹۲ تاکنون قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲. ۵ میلیارد دلار رسیده است که امروز شاهد کاهش ۵۰ درصدی قاچاق کالا در کشور هستیم.
 
کاهش ۵۰ درصدی قاچاق کالا 
 
وی افزود: در سال ۹۲ قانون مبارزه با مواد مخدر یک بازنگری اساسی شد و پایه مقایسه‌های قاچاق کالا در کشور این سال است.

نگارش‌نژاد اضافه کرد: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا بازدارندگی بیشتری نسبت به گذشته ایجاد کرده و در زمینه ضبط مکان نگهداری کالای قاچاق و خودروی حامل آن ها، اختیارات بیشتری به مجریان داده است.

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:: سند جامع اقدامات فرهنگی، پژوهشی و آماری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین و مصوب شده است که با حضور کارشناسان فرهنگی در استان‌ها تبیین خواهد شد.

وی اضافه کرد: حضور در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت این فضا از دیگر اهداف ما برای برای مبارزه با قاچاق است.
 
مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه به مرزهای وسیع کشور اشاره کرد و گفت: مرزهای کشور از تنوع خاکی و آبی برخوردار و این گستردگی مبارزه با قاچاق کالا را با سختی هایی روبرو کرده است.
 
نگارش‌نژاد تنها راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را پیشگیری از این معظل دانست و گفت: قاچاق کالا شکل‌های مختلف فیزیکی و مجازی به خود گرفته است و باید با فرهنگ سازی از روشهای پیشگیری علمی برای مبارزه با قاچاق کالا بهره برد.
 
وی تهیه محتوای فرهنگی را از اساسی‌ترین موضوعات در مبارزه با قاچاق برشمرد و افزود: در نظر داریم از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و تالیف کتب استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار