اهواز؛

پرداخت هزینه خرید گندم به گندمکاران خوزستانی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور از پرداخت 9 هزار و 773میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم، از طریق شعب بانک کشاورزی به حساب کشاورزان خوزستانی خبر داد.

پرداخت هزینه خرید گندم به گندمکاران خوزستانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سیاوش حسین‌پور، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور ارزش خرید گندم تضمینی به وزن 1 میلیون و 340هزار تن گندم را 16هزار و 725 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: شرکت غله با بهره‌گیری از 98 مرکز خرید، مقدار گندم تضمینی در قالب 167هزار و 500 محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرده که از این میزان 1 میلیون و 176هزار تن گندم معمولی و 164هزار تن گندم دروم است.

وی اظهار داشت: در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد و ذخیره سازی سیلوهای گندم بخش دولتی و خصوصی با ظرفیتی بالغ بر 1 میلیون و80 هزار تن، نسبت به ذخیره سازی گندم اقدام کرده است.

حسین پور اذعان کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید 4 درصد و 2 درصد غیرمفید با قیمت 13هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13هزار و300 ریال خریداری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور با بیان اینکه خرید گندم تنها در شهرستان ایذه در حال انجام و رو به اتمام است بیان داشت: استان خوزستان تاکنون بیش ترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.
 
وی تصریح کرد: دانه روغنی کلزا نیز در این استان، همزمان با خرید تضمینی گندم نیز خریداری می‌شود و تاکنون 18 هزارو 463 تن از این محصول، از کلزاکاران استان خریداری شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.