شیراز؛

افزایش اقامت گردشگران خارجی در شیراز

عضو جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به افزایش مدت اقامت گردشگران خارجی در هتل‌های شیراز گفت: شیراز با کمبود هتل مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدجاویدان عضو جامعه هتلداران فارس گفت: در شهر شیراز 10 هتل دیگر نیز ساخته شود امکان درآمد زایی برای آن وجود دارد و باید با توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاران به دنبال تحقق این مهم بود.
 
جاویدان افزود: در دوماه گذشته از سال 96 تعداد ورود گردشگران خارجی به شهر شیراز افزایش یافته و هتل‌های شیراز نیز با خدمات‌دهی مناسب نسبت به اسکان آنان اقدام کردند به طوری که در هتل‌های مختلف شیراز از جمله شیراز ظرفیت اتاق‌ها تکمیل بود.
 
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی و رایزنی‌های صورت گرفته امروز مدت اقامت گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند در شیراز به دو تا سه شب افزایش یافته که این مهم رونق اقتصادی در صنعت گردشگری و هتلداری را به همراه داشته است.
 
جاویدان با بیان اینکه یک هتل همانند هتل پنج ستاره شیراز نمی‌تواند منتظر مسافر فرودگاه باشد،  اظهار داشت: فعالان حوزه هتلداری باید با یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلندمدت نسبت به رزو اتاق‌های خود اقدام کنند.
 
وی بیان کرد: رونق گردشگری و افزایش گردشگران خارجی نقش بسزایی در اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغالزایی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
جاویدان افزود: همچنین باید به صنعت هتلداری و جذب گردشگر بها داده شود و به سمتی حرکت کنیم که همواره و در طول ایام مختلف سال شاهد تکمیل ظرفیت اتاق‌های هتل‌ها باشیم.
 
عضو جامعه هتلداران فارس همچنین با اشاره به اینکه فروردین، اردیبهشت و مهرماه از ماه‌هایی هستند که بیشترین توریست‌های خارجی به کلان‌شهر شیراز سفر می‌کنند تصریح کرد: نهادهای دولتی و خصوصی باید در برگزاری همایش‌ها نیز توجه کافی داشته باشند که با توجه به تکمیل ظرفیت هتل‌ها برنامه‌های خود را خارج از این ماه‌ها برگزار کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار