شیراز؛

400 بقعه متبرکه فارس میزبان طرح ضیافت الهی

طرح ضیافت الهی همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در 400 بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص استان فارس برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: طرح ضیافت الهی در بیش از 70 مکان مذهبی، بقاع متبرکه، حرم مطهر امامزادگان و مساجد شهر شیراز اجرا خواهد شد.
 
موسوی با اشاره به اینکه در ایام ماه میهمانی خدا مراسم جزء خوانی و ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم اجرا می شود، افزود: این مراسم در بیش از 55 بقعه متبرکه شاخص استان فارس پیش از افطار برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین مراسم جزء خوانی ویژه خواهران در محل مسجد وکیل، مسجد تاریخی و شاخص شهر شیراز و در بقعه متبرکه سید نظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی ا... مراسم جزء خوانی قرآن کریم همه روزه برگزار می شود.
 
حجت الاسلام موسوی از برپایی یک محفل قرآنی با حضور قاری بین المللی در آستان مقدس سید علاء الدین حسین(ع) خبر داد و اظهار داشت: امسال به جهت صرفه جویی در هزینه ها و با رویکرد استفاده از توانمندی های قاریان بومی در ایام ماه رمضان تنها یک محفل انس با قرآن کریم با حضور یک قاری مصری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این محفل نورانی با حضور قاری علی محمود الشمیس در 18 رمضان مطابق با 23 خرداد ماه در محل این آستان مقدس برگزار می شود، بیان کرد: همزمان با شبهای قدر در محل آستان قدس حسینی(ع) خیمه معرفت دینی برپا می شود که با حضور مبلغین دینی در این خیمه ها غرفه مشاوره و ویزیت رایگان پزشکی به زائرین و روزه داران ارائه می شود.  
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از اعزام 450 مبلغ بومی و غیربومی به شهرستان های استان فارس و مناطق محروم خبر داد و تصریح کرد: با هدف اجرای نیات موقوفات منطبق با ماه مبارک رمضان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی 300 مبلغ بومی در شهر شیراز و 150 مبلغ غیربومی در بقاع متبرکه در نقاط محروم و برخی مناطق عشایرنشین استان اعزام شده اند که پاسخگوی شبهات دینی زائرین و روزه داران خواهند بود.
 
حجت الاسلام موسوی به اجرای طرح نیات واقفین خیراندیش اشاره کرد و گفت: این طرح که توسط اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شیراز صورت می گیرد در راستای تخفیف ویژه مستأجرین موقوفات و کارشناسی املاک موقوفه بر مبنای سال گذشته است.
 
وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح حفظ و صیانت از موقوفات و آشنایی مستأجرین از عملکرد اداره اوقاف و اجرای امینانه نیت واقفین است، افزود: این طرح برای دومین سال پیاپی از نیمه شعبان تا عید سعیدفطر به مدت 45 روز اجرا می شود.
 
موسوی ادامه داد: از ششم تا 11 رمضان محافل انس با قرآن کریم با حضوری قاری برتر کشوری سیدجواد حسینی در بقاع مختلف استان از جمله آستان مقدس سیدعلاء الدین حسین(ع) برگزار می شود.
 
همچنین همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی(ره) مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) همراه با محفل نورانی قرآن کریم در آستان قدس حسینی (ع) و سایر بقاع متبرکه شاخص شهرستان ها برگزار می شود که از محل اجرای نیات واقفین روزه داران از طرح افطاری ساده در غالب سفره های آسمانی اطعام می شوند.
 
گفتنی است برگزاری ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه(س) در روز 10 ماه رمضان و برپایی جشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و احیاء شب های قدر از دیگر برنامه های اجرایی در ماه مبارک رمضان است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار