تاکنون هیچ موردی از ابتلای به تب کریمه کنگو در کردستان مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای به تب کریمه کنگو در استان کردستان مشاهده نشده است.

تاکنون هیچ موردی از ابتلای به تب کریمه در کردستان مشاهده نشده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: امسال با توجه به اقداماتی که دامپزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام داده، خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

وی به دیگر اقدامات صورت گرفته اشاره و عنوان کرد: از ابتدای امسال جهت جلوگیری از شیوع این بیماری، در روستاها و میادین دام استان سمپاشی صورت گرفته و نظارت بر کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها هم را تشدید کرده‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه این بیماری فوق العاده خطرناک بوده و از انسان به انسان قابل انتقال است، ادامه داد: تب کریمه در دام هیچگونه علامتی ندارد اما در انسان با علایمی همچون تب ناگهانی، بدن درد، کوفتگی، سردرد، بی اشتهایی و افسردگی، بی قراری، خونریزی بینی و لثه و مجاری ادراری همراه است.

ورمقانی در ادامه تاکید کرد: مردم گوشت موردنیاز خود را از کشتارگاه‌های صنعتی و مراکز مجاز و دارای مُهر دامپزشکی خریداری کنند و از اقدام به کشتار دام در خارج از محیط کشتارگاه جدا خودداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده علایم این بیماری، مردم می‌توانند موارد مشکوک را به سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی و یا شبکه بهداشت استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.