ورود كميسيون بهداشت و درمان مجلس به موضوع تب كريمه كنگو

سخنگوى كميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزايش گزارش ها در زمينه تب كريمه كنگو گفت: رئيس سازمان دامپزشكى و مركز بيمارى هاى واگير وزارت بهداشت به مجلس مى آيند تا گزارش هاى خود را ارائه و در صورت لزوم اقدامات لازم صورت گيرد.

ورود كميسيون بهداشت و درمان مجلس به موضوع تب كريمه كنگومحمد نعيم امينى فرد سخنگوى كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراى اسلامى در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بيان اينكه  موضوعاتى در حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم در كشور به وجود مى آيند كه كميسيون نقش فعالى در حل آنها خواهد داشت، اظهار کرد: گاهى بيمارى هاى خاصى در كشور شيوع پيدا كرده يا مواردى از ابتلا گزارش مى شود و اكنون تب كريمه كنگو در برخى استان ها گزارش شده و نگرانى هايى به دنبا داشته است.
 
‎وى ادامه داد: در زمينه گزارش هايي مبنى بر موارد تب كريمه كنگو در برخى استان ها  كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراى اسلامى از رئيس سازمان دامپزشكى و رئيس مركز بيمارى هاى واگير وزارت بهداشت دعوت كرده تا امروز سه شنبه به كميسيون بيايند.
 
‎سخنگوى كميسيون بهداشت و درمان مجلس عنوان كرد: در ٢ ماهى كه از سال گذشته موارد تک گيرى از تب كريمه كنگو در برخى نقاط كشور شاهد بوديم كه اين موضوع در برخى استان ها بيشتر گزارش شده است.
 
‎امينى فرد با بيان اينكه اخيرا ابعادى كه از تب كريمو كنگو گزارش شده حالت وسيع‌ترى داشته، افزود: تب كريمه كنگو بيمارى بومى كشور ايران است، همچنين مواردى از اين بيمارى به دليل ورود دام هاى قاچاق به كشور گزارش شده است.
 
‎وى تصريح كرد: اين بيمارى حتى اگر قاچاق دام منتقل نشود، بيمارى بومى كشور است و در صورتى كه موازين بهداشتى رعايت نشود به دليل آنكه بيمارى مشترك انسان و حيوان است شاهد افزایش مبتلایان و تلفات بیماری خواهیم بود.
 
‎سخنگوى کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اين بيمارى از نظر انسانى براى ما اهميت بسيارى دارد از طرفى از نظر اقتصادى نيز براى ما حائز اهميت است، زيرا دام هايى كه آلوده هستند بابد معدوم شوند و اين خسارات و بار مالى به كشور و دامداران وارد مى كند.
 
‎امينى فرد يادآور شد: ما امروز در كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراى اسلامى منتظر هستیم تا رئيس دامپزشكى و مركز بيمارى هاى واگير وزارت بهداشت گزارش هاى خود را ارائه كنند و كميسيون در جريان جزئيات و اقدامات صورت گرفته قرار بگيرد و در صورت لزوم اگر نياز به انجام اقدام ويژه اى در زمينه تب كريمه كنگو است كميسيون بهداشت و درمان مجلس  آماده انجام اقدامات لازم است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار