همدان؛

افزایش ۲۹ درصدی صادرات از گمرک همدان

مدیرکل گمرک همدان از افزایش ۲۹ درصدی صادرات از گمرک همدان تا پایان اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۲۹ درصدی صادرات از گمرک همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی اظهار داشت: براساس آمار گمرک استان همدان تا پایان اردیبهشت ماه امسال 23 میلیون و 385 هزار دلار کالا از گمرک به سایر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: تلاش گمرک استان همدان بر تسهیل روند صادرات توسط تجار بومی است تا بتوان میزان صادرات کالا از گمرک همدان را افزایش دهیم.

خشوعی درباره آمار واردات از گمرک استان همدان نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه امسال 12 میلیون و 23 هزار و 997 دلار کالا به وزن سه هزار و 793 تن وارد کالا وارد همدان شده است.

وی بیان کرد: کالاهای وارداتی بیشتر مواد اولیه و خطوط تولید بوده که این میزان واردات از نظر ارزشی 425 درصد و وزنی 235 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: در دو سال گذشته هیچگونه کالای لوکس ومصرفی وارد گمرک همدان نشده و تماما واردات مواد لولیه و خط تولید بوده که نشان از رونق فضای کسب و کار و رونق اقتصادی استان دارد.

وی اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید و صادرات اجرای دقیق سامانه جامع امور گمرکی طی سال 95،30 دوره آموزشی به میزان چهار هزار و 240 نفرساعت برای کارکنان گمرک همدان برگزار شد.

خشوعی بیان کرد: در ضمن چندین دوره آموزشی هم برای توجیه صادرکنندگان و تجار استان در همدان و شهرستان‌های همدان با همکاری صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.