به روز رسانی نقشه‌های کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای

معاون سازمان فضایی ایران گفت: تولید نقشه‌های مناطق مختلف کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای به وسیله سازمان فضایی کشور و همکاری شرکت پست انجام می‌شود.

بروزرسانی نقشه‌های کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدهمایون صدر معاون سازمان فضایی ایران صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری این سازمان و شرکت ملی پست با اشاره به اجرای طرح ملی GNAF اظهار کرد: طرح GNAF برای تمام آدرس‌های پستی کشور به صورت یو کد تدوین می‌شود و این کار به صورت نقشه برای تدوین آدرس‌های زمین شهری در اختیار شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.
 
وی بیان کرد: برای تجمیع و تکمیل اطلاعات باید عکس‌های هوایی و اطلاعات ماهواره‌ای را در کنار هم وارد کرده تا اطلاعات منسجم به صورت دیتا تهیه شود و این طرح تمام اطلاعات موجود در منطقه را جمع آوری و به صورت بیگ دیتا ایجاد می‌کند که البته هنوز این نوع اطلاعات در کشور ما طراحی نشده است.
 
صدر ادامه داد: برای تدوین آدرس‌های پستی به وسیله سنجش از راه دور و همیاری همکاران تخصصی ما در شرکت ملی پست در طول سال گذشته اطلاعات را جمع آوری کرده و به دلیل آنکه حجم انجام این پروژه بسیار بالا است به وسیله متخصصین سنجش از راه دور این کار صورت می‌گیرد و هر کدام از بخش‌ها در قالب یک قرار داد مدون شده و سازمان فضایی به عنوان مشاور در این طرح ورود پیدا می‌کند.
 
 به روز رسانی نقشه‌های کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای

به روز رسانی نقشه‌های کشور با استفاده از تصاویر هوایی
در ادامه مراسم محمد رضا وارسته رئیس آزمایشگاه و استاندارد سازی کشور گفت: GNAF یک آدرس گذاری مکان‌یابی کشور است و شرکت پست متولی پیاده سازی داده‌های مکان محور را بر عهده دارد که مبنای این پروژه داده‌های مکانی است و در این راستا سنجش از راه دور سازمان فضایی ایران متولی این کار شده و قرار است تصاویر ماهوره‌ای را در اختیار ما قرار دهد تا با اشاره به این عکس‌ها آدرس مکان کارگاه‌ها و یا خانه‌های مردم مشخص شود و این آدرس‌ها به صورت کدهای در اختیار شرکت پست قرار می‌گیرد.
 
وی بیان کرد: به روز کردن نقشه‌ها با استفاده از عکس‌های هوایی پیچیدگی خاص خودش را دارد و این امر با انجام پروازهای گوناگون در سطح شهرهای کشور و تدوین نقشه‌های آن بسیار هزینه بر و زمان بر است و به همین خاطر قرار شده است با همکاری سازمان فضایی ایران این نقشه‌ها با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای در حداقل زمان و هزینه تهیه و به روز شود.
 
وارسته عنوان کرد: در حال حاضر کشور بیش از ۵۱ میلیون رکورد ذخیره شده که از این تعداد ۳۹ میلیون رکود شهری و ۱۱ میلیون مربوط به مناطق روستایی است که باید هر سال یک بار این رکورد‌ها به روز رسانی شوند.
 
وی یادآور شد: ۷۱ شهر بزرگ و هزار روستا قرار است در سال ۹۶ نقشه‌هایشان به روز رسانی شود و با توجه به حجم بالای این کار سازمان فضایی ایران به شرکت ملی پست همکاری می‌کنند و این پروژه اقتصادی محسوب می‌شود و مراکز اشتغال توسعه پیدا کرده و مطالعات آمایش سرزمینی نیز در آن انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.