اعضای هیات رئیسه اجلاسیه دوم مجلس دهم مشخص شدند+اسامی و تعداد آراء

اعضای هیئت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس دهم شورای اسلامی صبح امروز با رأی نمایندگان مجلس مشخص شدند.

ترکیب اعضای هیات رئیسه در اجلاسیه دوم مجلس دهم مشخص شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 10 خرداد ماه) ترکیب اعضای هیات رئیسه مجلس در سال دوم مجلس دهم را انتخاب کردند.
 
ترتیب اعضا به شرح ذیل است:
 
لاریجانی برای دهمین سال متوالی رئیس مجلس شد
 
نمایندگان مجلس علی لاریجانی را برای دهمین سال پیاپی با کسب اکثریت مطلق آراء  و با 204 رأی از مجموع 268 نماینده حاضر در صحن علنی به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند.
 
انتخاب پزشکیان و مطهری به عنوان نواب رئیس مجلس
 
همچنین نمایندگان در ادامه جلسه مسعود پزشکیان را با 179 رای و علی مطهری را با 163 رای از مجموع 253 رای اخذ شده به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم  مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.
 
گفتنی است حمیدرضا حاجی‌بابایی و هادی قوامی نیز که از سوی دو فراکسیون ولایت و مستقلان ولایی برای تصدی پست نایب رئیسی مجلس کاندیدا شده بودند به ترتیب 107 و 67 رای کسب کردند.
 
 
رنجبرزاده، فرهنگی، قاضی زاده هاشمی، کاتب، وکیلی و امیرآبادی فراهانی دبیران هیات رئیسه مجلس شدند
 
از میان کاندیداهای دبیری هیئت رئیسه برای اجلاسیه دوم مجلس دهم، اکبر رنجبرزاده را با 183 رای، محمد حسین فرهنگی را با 182 رای، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با 179 رأی، غلامرضا کاتب با 178 رأی،  محمدعلی وکیلی با 171  رأی و احمد امیرآبادی فراهانی را 165 رای از مجموع  277 رأی مأخوذه به‌عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند.
 
گفتنی است علی اصغر یوسف نژاد و فریده اولاد قباد دو کاندیدای دیگر این پست بودند که به ترتیب 159 و 141 رای کسب کردند. 

 
انتخاب آشوری تازیانی، بهروز نعمتی و اسدالله عباسی به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس
 
همچنین نمایندگان، محمد آشوری تازیانی را  با 164 رأی، بهروز نعمتی را  با 129 رأی و اسدالله عباسی را  با 122 رأی از مجموع 276  رأی مأخوذه  به‌عنوان ناظران هیئت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس دهم انتخاب کردند.
 
گفتنی است آقایان رسول خضری، محمدقسیم عثمانی، بهروز نعمتی، اسدالله عباسی، محمد آشوری تازیانی، مجید ناصری نژاد، محمد فیضی و محمد محمودی شاه نشین برای تصدی پست ناظری کاندیدا شده بودند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار