بندرعباس؛

تب کریمه کنگو در هرمزگان شیوع ندارد/شهروندان احتیاط کنند

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماری تب کریمه کنگو هیچ گونه فراگیری و شیوعی در هرمزگان ندارد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،دکتر نوروزیان مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سازمان دامپزشکی استان نظارت کامل بر مراکز عرضه گوشت دام و بیمار یابی و درمان دارند.


مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این بیماری در صورت تشخیص سریع و مراجعه به مراکز درمانی قابل درمان است.


نوروزیان گفت: گوشت ممهور به مهر دامپزشکی که خریداری می شود هیچ مشکلی برای مصرف ندارد.


وی گفت: گوشت قرمز خریداری شده به مدت 24 ساعت در یخچال در دمای یک تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود و سپس تکه شود و از دستکش نیز در تماس با گوشت خام استفاده شود.


تب خونریزی‌دهنده کریمه - کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

از ابتدای امسال۳۵ مورد اثبات شده بیماری تب کریمه کنگو در کشور مشاهده شده که در استان هرمزگان یک بیمار نیز فوت کرد.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال جاری پنج مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در استان هرمزگان مشاهده شده است که یک مورد مثبت گزارش شد که بدلیل تاخیر در مراجعه به مرکز درمانی فوت کرده است.

وی قصاب یکی از کشتارگاه های شهرستان بندرعباس بود.

این پنج نفر در شهرستان های بندرعباس دو مورد، میناب یک مورد، بندرخمیر یک مورد و در شهرستان رودان هم یک مورد مشکوک به این بیماری گزارش شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.